AVG.

vrijdag 2 april 2021

Crea 5221, alfabet de letter G.

 De G is van Granny
zo telkens één vierkant
ik haak ze met stapels
en leg ze samen in een mand.
 
Granny's, wat heb ik die al veel gehaakt
en ben er nog steeds mee bezig. 
Het gaat op den duur automatisch, haha.
 

Ik heb er al veel, nu ook blauw erbij.
 

Wat gaat het worden?
Dat laat ik nog wel eens zien als het helemaal klaar is,
en dat kan nog wel even duren.
Hier heb ik wat uitgelegd om te
bekijken hoe ik ze aan elkaar ga maken.
Maar we zien wel, misschien wordt het toch anders?
Schuine strepen of kleuren bij elkaar?
 
 
De G van het geborduurde alfabet.
 
 
Deze behoorde zo in de serie, 
dus ik heb deze letter
ook zo geborduurd, maar eigenlijk
vind ik het niet zo'n mooie G.
 
Nog enkele G's.
Gehakt, Garnalen, Goulash
Grauwe erwten, Granaatappel,
Glühwein, Galia meloen,
Golden delicious appel
 
Gladiolen, Geranium, 
Gebroken hartjes, Gentiaan,
Gouden regen, Guldenroede,
Gerbera, Goudsbloem
 
Giraffe, Gorilla, Ganzen,
Gaai, Gazelle, Grasparkiet,
Geitje, Greyhound,
Golden retriever, Goudhaantje
Grizzlybeer, Guppy
 
Greppel, Graven, Geluk
Gouden ring, Geduvel
Geduw, Gymschoen, Gif
Galmen, Gaaf, Galop
Gasaansteker, Geven
Gezwommen, Gebabbel

Een bloemige G.



Kijk ook eens bij de anderen:
 

*
Het is vandaag Goede Vrijdag!
 


Iedereen een Goede en Gezegende Pasen gewenst!
 
 

19 opmerkingen:

  1. Ja Granny's... ze zijn zo lekker makkelijk tussendoor te maken en er kunnen de mooiste dingen van gemaakt worden. Leuk dat puzzelen met de lapjes en steeds weer een ander ontwerp onder je handen te zien groeien.
    Je geborduurde G past inderdaad mooi bij de anderen. Misschien vind je hem wat minder mooi, maar dat valt straks vast niet meer op!
    Jullie ook een mooi Paasweekend toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love all you Gs Loes, granny squares are the best!. Have a Happy Easter! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Granny vierkantjes zijn altijd fijn om te haken. Er is ook zoveel moois van te maken. Ben benieuwd wat het bij jou wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die bloemige G vind ik prachtig en dat paasei netje, och eigenlijk de rest ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat is echt wel een blijvertje, die granny square... En ook jij hebt er al zoveel gemaakt. Was je ook niet bezig met een soort verhaal van King Arthur? Of vergis ik mij nu met een andere blogger?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk hoor,vorig jaar had ik mijn elleboog gebroken en toen heb ik alles in een tas gedaan en boven opgeborgen, daar ligt het nog steeds. Maar ik wil het nog wel afmaken, later. Het aan elkaar zetten is wat lastiger dan simpelweg granny's haken.

      Verwijderen
  6. Geweldig Goed Gedaan Loes! Met granny's kan je heel wat leuke combinaties verzinnen, benieuwd naar de jouwe! Leuk om jouw G-verzameling te zien. Fijn Paasfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, granny's horen voor mij ook bij de G. En dat is een goede: Goede Vrijdag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja granny s altijd een fijbe bezigheid . Ik denk ook het beroendste vierkantje ooit.
    En van daag Goede vrijdag dag van bezinning op weg naar Pasen fijn weekendje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wonderful granny squares....it is still going strong. Such a versatile piece of crochet and so many things you can make from it. Lovely little pouch full of chocolate eggs mmm! Happy Easter Amanda x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, je hebt al heel veel Granny's gehaakt. Ik ben benieuwd naar t eindresultaat. Ook een goede Goede Vrijdag toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk al die granny's ik ben benieuwd naar wat je er mee gaat maken. Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk die stapels Granny Square, dat gaat vast iets moois
    worden Loes, je maakt me wel nieuwsgierig hoor, vooral hoe
    het patroon gaat worden...
    Mooi Paasweekend gewenst.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke fleurige Granny's, staat gezellig zo samen in het mandje :)
    Fijne paasdagen, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat wordt volgens mij een flink project. Granny's haak ik niet zo vaak omdat ik een hekel heb aan het afhechten van al die draadjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Granny's haken zo lekker weg. Heerlijk. Maar inderdaad, dat afhechten... Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Altijd leuk om te doen, granny's haken. Ook leuk om restjes op te maken! En kan makkelijk tijdens het t v kijken!!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen