AVG.

dinsdag 16 maart 2021

Gehaakt kleedje.

 Het gehaakte kleedje is af.
Voor de duidelijkheid en voor de
 Engelstalige vrienden: het is een
kleedje voor op de tafel.
Geen jurk! 😊
Het lag er al een poosje, maar er 
moesten nog een heleboel draadjes worden
weggewerkt.
Het werd in banen gehaakt, die later
weer aan elkaar gezet moesten worden.
En daarna rondom een rand.
Vandaar zoveel draadjes.


Daarbij had ik nog 6 onderzetters  die ik van tevoren
gehaakt heb van hetzelfde witte katoen.


Daarvoor had ik grijze en beige kleuren,
Maar echt wit staat toch het mooist en properst. 



10 opmerkingen:

  1. As ever, beautiful crochet, Loes. The doily for the table looks so fine and intricate. The coasters are pretty in white.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha... ja een kleedje kan ook een jurk zijn ..idd
    Wat een prachtig haakwerk zeg.. best pittig denk ik en heel fijntjes!
    Ik vind wit ook het mooist, maar soms heb je zin in een kleurtje hè..
    En wit is voor een onderzetter ook wel weer erg 'besmettelijk'...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is idd besmettelijk, maar ik kan altijd nog extra onderzetters erbij haken.

      Verwijderen
  3. Your crochet is very pretty Loes, it's a long time since I crocheted with crochet thread it looks so delicate I don't think I'd have the patience now.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi kleedje, zo prachtig gelijkmatig gehaakt, het lijkt wel kant!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi kleedje! Ik vind het zo leuk dat het haakwerk van vroeger weer helemaal terugkomt. Een fijn kantachtig werkje! Zijn de onderzetters van hetzelfde garen, ze lijken dikker? Die zijn ook mooi geworden.
    Groetjes, Marijke
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto van de onderzetters is veel dichterbij genomen dan het kleedje, daarom lijkt het dikker. Het kleedje is niet zo dicht opeen gehaakt, maar is een heel ander patroon, en echt, het is hetzelfde garen

      Verwijderen
  6. Datzelfde vroeg ik me ook af Loes, de eerste foto met het
    puntvormige kleedje ziet er uit als een prachtig van zeer
    fijn materiaal gehaakt patroon, het lijkt bijna op een
    kantklos techniek. Zo op de foto's lijkt het of de onderzetters
    eigenlijk niet bij het kleedje passen. Het is prachtig kleedje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn als er weer iets af is en draadjes instoppen hoort daar ook bij :)
    Nu heb ik daar nooit zo'n moeite mee. Je kleedjes en onderzetters zijn heel mooi geworden, mooi fijn garen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze blog vandaag pas goed gelezen, ik vind jouw fijn gehaakte "kleedje" prachtig voor op tafel! Leuk dat je verteld hoe je het gedaan gebt. En, ja dan zal je veel draadjes afgehecht hebben. Groeten, en een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen