AVG.

vrijdag 12 maart 2021

Crea 5221, letter E

De tweede week van de letter E 

Elke tweede week probeer ik een
bloemenkindje te tekenen uit
de boekjes van Cicely Mary Barker. 
 
Het is wel de Engelse versie;  Eyebright.
Dat is in het Nederlands: ogentroost.
De botanische naam is  Euphrasia. 




Ogentroost, de naam zegt het al
het verzacht tranende, rode en
geprikkelde ogen.
Het extract van de plant is geweldig voor
oogcompressen bij diverse
oogaandoeningen.
 
Het is een halfparasiet en groeit in de wortels
van planten in de buurt.
Het plantje maakt dus gebruik van
de levenskracht van andere planten
om zelf te groeien.
 
Deze dames doen ook mee:

12 opmerkingen:

  1. Ja, ik kan ook niet anders zeggen dat je het heel mooi hebt getekend! Het is precies de stijl en het zijn de kleuren... prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief gezichtje! Dat is ook al ogentroost😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A very practical plant and its extract would be perfect for me when I am the computer for too long and get red weepy eyes. Gorgeous drawing. keep well Amanda x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your Eyebright is sweet. You are a clever artist, Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit weer PRACHTIG getekend Loes, vind het ook
    een heel goed en mooi idee van je om dit elke keer de tweede
    week bij de letters te doen. Zo krijg jezelf een fraaie
    verzameling tekeningen van de Bloemenkinderen......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap getekend als ik goed kijk sluit ik deze in mijn hart prachtig dit bloemenkind

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat weer mooi getekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Cute picture, have a lovely new week!

    BeantwoordenVerwijderen