AVG.

vrijdag 19 maart 2021

Crea 5221, Alfabet letter F.

We zijn bij de letter F aangeland.
 
De F is van framboosjes
die lust ik erg graag
zo gezond en lekker
en ook goed voor je maag.
 
Zeker zijn de frambozen mijn favoriet, 
wij hebben zelf enkele frambozenstruiken en
vorig jaar hadden we een vracht frambozen ervan
geplukt, zelfs na de zomer en na de snoei,
ongelofelijk, maar waar,
begon de struik weer bloesems te krijgen en
hebben we daarna nog een paar schaaltjes
late frambozen kunnen plukken.
Maar deze heb ik gekocht.
 


Dit weekend heb ik een pavlova gebakken
met slagroom en frambozen.
Omdat het schuimgebak erg zoet is
gebruik ik geen suiker in de slagroom,
en de frambozen hebben ook een
fris zuurtje wat er perfect bij past.
Het binnenste van de pavlova smaakt
zo heerlijk naar zachte marshmallows.
 

Dit zijn hier verse vruchten, maar ik heb nog voldoende 
vruchtjes in de vriezer om te gebruiken
voor b.v. een saus voor over de
pudding, vla, of andere toetjes.


Hier nog een geborduurde F
 

Etenswaren met een F:
Friet, Fruit,Falafel,
Fricandeau, Flensjes,
Frittata, Fles wijn, Fondue.
 
Bloemen:
Fuchsia, Flox, Fresia, Ficus.

Fazant, Flamingo, Fret, Fuut.

Flapdrol, Fabel, Fluor, Film,
Flauw, Fier, Ferme, Flinke,
Fietsen, Foppen, Foefje,
Fouten, Fraaie, Fantasie,
Fascinatie, Farao, Feetjes,

Hier nog een snelle Fietstaart!




Wat hebben de anderen deze keer van de F gemaakt?


Voor volgende week ga ik weer een 
bijpassend bloemenkindje of
Fee opzoeken met een F.
 
  

23 opmerkingen:

  1. Leuk weer, al die F-woorden :-) En frambozen, heerlijk!
    Prachtige taart ook weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love raspberry's too and am missing the raspberry Cain's I had in my last garden. The Pavlova looks devine 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love raspberries and pavlova !!!!!
    Have a lovely weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah lekker Frambozen maar hier niet zo n rijke oogst soms halen ze de keuken niet eens lekker taartje en de fietstaart ha ha die mag er ook zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm dat ziet er lekker uit, die frambozen- en fietstaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammie, die Pavlova ziet er lekker uit.
    Heb ik nog nooit gemaakt, moest ik toch maar eens gaan doen.
    Die fietstaart vind ik hélemaal geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh heerlijk Frambozen, ik vind het net snoep. En je taart ziet er ook heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Frambozen, mmmm en dan óók nog op een heerlijke taart, het water loopt in mijn mond! (ik zal straks maar een biscuitje pakken ;o)
    De Fietstaart ziet er leuk uit; de snelheid is goed te zien en de fietser kijkt zo lekker guitig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Good raspberries !! It must surely be tasty, that cake ... and how many words to get inspired !!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Frambozen vind ik bijzonder lekker, lekkerder dan aardbeien. Wat fijn om ze in eigen tuin te hebben. En als taartenbakster weet je er wel raad mee.
    Leuke taart...; die jongen fietst in vliegende vaart van die taart af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I will always choose raspberries before strawberries. As for the Pavlova... what a treat and with marshmallow as filling. That would not last long in my household :-) keep well Amanda x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. How clever is your icing if the boy riding like the wind, on his bike....very fast. =) As for the pavlova, the marshmallow centre looks positively decadent..so delicious! Together with the raspberries..perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Frambozen, heerlijk daar ben ik ook gek op, en jou taart
    ziet er ook verrukkelijk uit. Jullie zullen thuis denk ik
    heel vaak taart eten met al jou prachtige kunstwerken.
    Ook de fietstaart is prachtig.
    Leuk gedichtje weer en ik wist niet dat ze goed voor je maag
    zijn heb ik weer wat geleerd ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Josephine, in frambozen zitten veel vezels en dat is weer goed voor het maag-darmstelsel.

      Verwijderen
  14. Frambozen, heerlijk. Wij hebben ook wat struiken, maar toch worden de vruchten steeds door de vogels opgegeten. Die fietstaart is mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk verzonnen.
    wat lekker een frambozen struik
    groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De taart ziet er heerlijk uit! Mijn dochter heeft een gele frambozenstruik, die gaf vorig jaar ook 2x frambozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bij de eerste taart met Frambozen, loopt het water in mijn mond, die ziet er lekker uit! Ik wil ook graag een frambozenstruik in de tuin, maar nu is het shoppen niet altijd zo gezellig en het heeft geen haast. De laatste taart is weer een waar kunstwerk. Een lekker F heb je er van gemaakt :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke taarten. Ik ga voor die met de frambozen!😀

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, First time i ever saw a bicycle tart!
    Fantastic!
    Festive Framboises!
    May it be a Fruitful spring for you and your Family!
    Fondly,
    from Shayndel 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amo bolo!!! e esse está divino. Vou fazer urgentemente. hahah
    Bjos!!!

    BeantwoordenVerwijderen