AVG.

vrijdag 7 februari 2020

Crea 5220, kinderliedje.

Het thema van deze week is: kinderliedje.
Er zijn heel veel bekende en hele leuke
 kinderliedjes, maar
welk liedje of versje zeggen de kinderen
elke avond op, wanneer ze
naar hun bedjes gaan en met mama of papa
samen opzeggen of zingen?

Ja, dat is:

Ik ga slapen, ik ben moe
'k sluit mijn beide oogjes toe
Heere houd ook deze nacht
over mij getrouw de wacht.


Omdat de printer het even niet doet 
heb ik het met de hand geschreven en
ook het plaatje dat erbij hoort
heb ik maar getekend
met aquarelpotloden en
fijnschrijvers.


Verder heb ik het maar eenvoudig en simpel gehouden
anders werd het te druk.


Wat hebben de anderen gedaan, benieuwd?
Kijk dan eens bij:

15 opmerkingen:

  1. That is incredibly cute and beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Loes.
    Wat leuk dat je ook meedoet met Crea 5220!
    Ik vind je uitwerking van vandaag heel mooi en teer. Eigenlijk vind ik de handgeschreven tekst mooier dan dat een geprinte tekst zou zijn...het geeft het werk juist precies dat mooie kwetsbare dat bij het moment en de tekening past. Over tekening gespoken: wat knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig ouwerwets plaatje vond je er bij! Wat ik me eigenlijk al maanden afvraag : wat is dat nu eigenlijk die crea 5220? Vind het zelfs niet via google. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Loes deze uitwerking, en helemaal bijzonder
    omdat je zowel de tekst als de illustratie zelf hebt
    getekend, KNAP gedaan zeg, echt PRACHTIG!!En inderdaad
    ik denk dat dit liedje zeer veel wordt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, juist mooi dat het handgeschreven is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi! Handgeschreven is het toch altijd mooier en waardevoller.

    Lieve groetjes, Tinne ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O ja, dat is een oude herinnering... Tegenwoordig zingen ze andere gebedjes bij het naar bed gaan. Mijn moeder had een geborduurde versie van dit liedje.
    Mooi deze versie van jouw hand, Loes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your page...delicate and very sweet!
    Hugs!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en ik zing het nu weer met de kleinkinderen heel mooi Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, ja vroeger voor het slapen gaan van de kinderen zegde wij ook altijd een gebedje op: Nacht lief heertje, nacht engeltjes zoet..... heel mooi geschreven en dat poëzie plaatje herken ik :) Wat knap getekend. Een fijne uitbeelding van het woord. Hartelijke groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook nog aan dit liedje gedacht.
    Eigenlijk is een geschreven en getekende uitvoering veel mooier dan een tekst van internet.

    BeantwoordenVerwijderen