AVG.

vrijdag 5 februari 2021

Crea 5221, alfabet letter C

Het is in deze oneven week 
de beurt van de letter C.
Ik probeer voor elke letter een
klein gedichtje te maken,
tenminste als dat lukt.
Dit kwam het eerst in mijn gedachten,
omdat Hij belangrijk is.

De C is van Christus,
de Heiland en HEER,
komt terug op de wolken
o, buig voor Hem neer!
 
Voor dit weekend heb ik een 
opgerolde Cake gemaakt,
van Chocolade beslag en gevuld
met kersenjam en slagroom.
Hier kun je zien hoe het van binnen eruit ziet.


Hier nog een Cake met streepjes,
de zebraCake!
Gemaakt van lichte en donkere beslag.
En wie houdt er nu niet van
Chocolade?

 
Deze heb ik ook nog;  de van Camee, 
deze ketting met Camee
heb ik eens gemaakt voor mezelf.
 

 
 Ook nog een geborduurde C.


Nu nog wat woorden met een C.
 
Corona, oei niet zo'n fijn woord!
Citroen, Cola, Cacao, Cashewnoot.
Chorizo, Cupcake, Custard.
Conserveren, CyClaam, Cactus,
Circus, Cursus, Climax,
Centimeter, Cycloop, Cinderella.

Verder nog een bloemige C, en wat
bloemennamen.
Camelia, Cyclaam, Campanula, Chrysant
Chinese roos, Clematis,
Cypres, Crocus, Citroenmelisse.

Kijk ook eens wat de anderen van de C gemaakt hebben.
 
 


19 opmerkingen:

  1. O, wat zien de cakes er heerlijk uit! Mooie blog, veel c's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel "c" woorden. Cacao en chocola...daar gaat mijn voorkeur naar uit😀 Die opgerolde cake lijkt mij verrukkelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het duizelt me van al die c-woorden. Wat zijn er veel! Ja, bij jou vinden we vaak iets in combinatie met taart, hoe leuk is dat... En ik zal je verklappen; ik houd niet van chocolade. Het is niet dat ik het niet lust, maar ik vind er niks aan...
    Mooi gedicht heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely and yummy C !
    Have a nice weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Keus genoeg bij al jouw c woorden. Prachtige cake heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love all your Cs especially the cake and the chocolate.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmm wat een lekkere Cake, smullen maar :)
    Je hebt genoeg C's gevonden, fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. A really tasty "C" yours !! I love your cakes! You have found so many subjects ...
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. So many 'C' words. Oh my, the Cameo necklace you fashioned, Loes, is exquisite! Loes, I hope that when I am in heaven, my little mansion will be close to yours, because I would dearly love to pop over for some chocolate cake and tea. =)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat zien die cakes er lekker uit. Vooral die opgerolde, daar zou ik zo wel een hapje van willen nemen. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat zien die cakes er lekker uit. Vooral die opgerolde, daar zou ik zo wel een hapje van willen nemen. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat zijn weer heel veel C c c c c c tjes geworden Loes.
    Prachtig gemaakt het halssnoer met Camee, het ziet er
    heel ingewikkeld uit om te maken. Mmmmm al je lekkers
    dat voorbij komt, jammie, heel mooi om te zien en
    heerlijk om van te genieten.

    Fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig halssnoer met de Camee en zo’n Cake stond al op het program om morgen te bakken.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat weer een heerlijke cake opgerold en wel. Bak je ook wel eens koeken zoals de kano s uit HHB ??

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je opgerolde cake ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die Cake's zien er allebei heerlijk uit!
    Die ketting is ook heel mooi, draag je m nog wel eens?
    Leuk hoor al die verschillen over de letter C.
    Groet, Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben dol op je gebakken C's! Lekkurrr.
    Mijn collega heeft trouwens van de week op de noodopvang jouw appeltaart gebakken op mijn advies. Ook weer heerluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. C is for chocolate roll which I imagine didn't last very long!! It looks scrumptious! The necklace is amazing...and you made it...wow!! keep well Amanda x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik hou zelf niet zo van cake of van chocolade, geef mij maar lekker chips! Ik hou wel veel van je camee. Ik heb wel eens kleine oorknopjes met een camee gekregen. Die zijn zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen