AVG.

vrijdag 29 januari 2021

Eten uit voorraad.

In deze Corona-tijd gaan we
zo weinig mogelijk winkelen.
Ik besloot om eens te kijken wat er
allemaal nog in voorraad was en in de
diepvrieskast zat.
Eigenlijk heel veel, zo kon ik wel een hele
week zonder boodschappen, alleen
wel vers brood natuurlijk.
Om te beginnen stop ik altijd eiwitten
in de vriezer, de dooiers gebruik ik voor
banketbakkersroom, dus er zijn
altijd veel eiwitten over.
En wat is er nu makkelijker en ook nog lekkerder dan
een schuimtaart! Zeg nou zelf!
Houdbare slagroom heb ik ook in de kast staan,
en de bosvruchten komen uit de diepvries.
Die was snel op, kon nog net een foto maken.


Erwtensoep heb ik ook nog gekookt,
spliterwten lagen er in de kast
en de groenten, knolselderij, wortel en
prei haal ik bij de groenteboer,
die elke maandag aan de deur komt.
Vlees en worst ook uit de vriezer en kast.
Daarbij lag er nog een pompoentje,
en daar heb ik
pompoenpannenkoeken van gebakken.


Lekker met suiker en kaneel!
De soep en de pannenkoeken hebben
 we wel 2 dagen van gegeten.

Verder had ik nog best veel groenten in de
 vrieskast, en uit de voorraad, zoals wortel,
en van elk een beetje gegaard.
Zilvervliesrijst uit de
voorraadkast en ook de satésaus.
De taugé was vers, restje vlees erbij,
rijst op het bord geschikt,
alles mooi rondom gelegd.
Zo hadden we gado-gado en
heerlijk dat het was!!
 

 Ook had ik nog rundvlees uit de vriezer en 
groenten die op moesten,
twee maal een pudding gemaakt en
een keer Saroma, dat was ook lekker,
echt iets van vroeger!
En voor vandaag staan er snijboontjes
met kip (vriezer) en macaroni (voorraadkast)
op het programma.
Even een update, heb er een éénpans gerecht 
van gemaakt met tomatenpuree
en champignons.



Dochterlief had een pakket:
to good to go van de groenteboer gekocht,
daar zat me toch veel in, goedkoop
en veel, fijn dat ze dat doen,
want het is zonde om weg te gooien.
Goed voor het milieu en de
portemonnee!
Ze gaf me een zakje gesneden
koolraap, ze kende het niet,
maar daar wist ik wel weg mee!
In de wok gesmoord en met 
tomatenketchup, sojasaus,
suiker, zout en peper
was het erg lekker.
Met rijst en een tartaartje
hadden we weer een lekker maaltje.

Ha, we kunnen nog wel meer dagen
uit de voorraad eten,
maar af en toe moet je toch verse
dingen toevoegen.

17 opmerkingen:

  1. Wat ben jij creatief bezig geweest met je voorraadkast zeg. Lekker klinkt het allemaal. Schuimtaart zou mij vast nooit lukken. Ze ziet er heerlijk uit en pompoenpannenkoeken ken ik niet maar die ga ik toch ook eens uitproberen. Op het net vind ik vast wel een receptje? Of misschien wil jij het jouwe wel een keer delen hier? Alvast een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Creatief met de voorraad en het ziet er allemaal super lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie heerlijk gegeten en dat zónder een supermarktbezoek! De groenteboer komt bij jullie aan de deur, wat een bofferd ben je toch.
    Bij het zien van je schuimtaart moest ik even aan de alfabetchallenge denken: de B van Bakken ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zo heb je mooi voorraad kunnen opmaken, die anders misschien over hun houdbaarheid zouden gaan. Zelf houd ik daar wel van, dan heb je gelijk een duidelijk beeld van wat er nog over is, en wat je op het lijstje voor volgende week moet zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om zo uit je voorraad te kunnen koken. Koolraap is trouwens ook heel erg lekker met een kerriesausje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Everything looks so delicious Loes and healthy too.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, dan heb je toch een aardig voorraadje gehad! Erg leuk en ook een uitdaging om zo maaltijden samen te stellen...
    Het is soms ook nodig om te kijken wat je allemaal nog in de vriezer hebt, en dat eens opmaakt.. En dan ontdooien, ook zo'n lekker klusje:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal leg ik 's avonds wat ik nodig heb in de koelkast, dat ontdooit het niet zo snel en dat is beter.

      Verwijderen
  8. handig zon voorraad je eet wat je hebt en ook lekker ...en voor je gevoel goedkoop ha ha
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I can well imagine, Loes, your refrigerator and pantry stocked with many ingredients which clever you would whip into delicious meals. The meringue smothered in berries and cream....oh I want a slice or two.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent heerlijk creatief met levensmiddelen aan de gang
    gegaan Loes, handig om wat restjes op te maken en met fantasie
    maak je de lekkerste combinaties, ziet er goed uit allemaal.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een voorraad heb je zeg, en wat een prachtige foto's, die kunnen zo in een kookboek. Ik ben sinds 1 dec. niet meer in de winkels geweest, alleen op de weekmarkt en in de Landwinkel en ik heb me er ook over verbaasd hoeveel van mijn boodschappen ik toch kan halen, alles is veel verser en lekkerder en onverpakt, wel iets duurder, maar dat heb ik er graag voor over.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed bezig en zo hoort het ook, toch ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alleen maar slim om de winkels te mijden!
    Volgens mij was het nog eens geen probleem, jullie hebben heerlijk gegeten en weer eens wat dingen van de voorraad opgemaakt, goed bezig!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wij mijden de winkels ook. Onze dochter werkt in haar vrije tijd bij de Jumbo en ze zegt dat het er niet altijd corona-proof aan toe gaat.

    Lekkere dingen maakte je!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn om zo uit je voorraad te koken en het oude komt dan ook eens op. Ook mijn voorraadkast en diepvries zijn de laatste rijd aanmerkelijk leger geworden.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen