AVG.

vrijdag 8 januari 2021

Crea5221, de letter A.

Een nieuw jaar, een nieuwe challenge !
 
We beginnen met het alfabet, met de letter  A
*
De A van aardbei en appel, ananas, abrikoos, asperge.
Amandelen, appelsienen, aardappels, 
aubergine en advocaat.
 Er is vast nog meer eten dat met een a begint
maar het is maar een impressie.
 
Ik heb een doos schijven met letters en cijfers, die je
op twee manieren kunt gebruiken.
Druk je de letter eruit, dan kun je die gebruiken,
en de schijf waar je het uit hebt
gedrukt kun je dan weer opvullen.
Bijvoorbeeld met glittersnow.
Dat wilde ik eerst ook doen, maar het lukte niet mooi,
dus heb ik het er weer afgehaald.
 

Je kunt nog wel zien dat er glitter in zit.
*
Het eerste waar ik aan dacht was aardbeien,
en natuurlijk in taart.
Dit is een zomerse aardbeien
bavarois.
 
Hier nog meer a-woorden:
 
Allergie, allemansvriend, avontuur, appartement,
anker, angorawol, averecht, 
Adinda ( zij haakt fantastische dingen)
alcoholvrij, akelig, adres.
Aquarel, art nouveau, artistiek,
atelier, azuurblauw.
Een lijst met a-woorden zou veel te lang zijn
dus houd ik er hier maar mee op.
Deze dan nog!
Autotaart.

 
Wie er allemaal meedoen weet ik niet,
maar dat zien we wel en
de volgende keer staan ze er
hopelijk allemaal bij.

 

 

14 opmerkingen:

  1. Helemaal in the mood of the A... Je kunt wel een woordenboek maken, Loes. Maar nee hoor, houd het maar bij de taarten... wat zien ze er verrukkelijk uit!
    Handig zo'n alfabet dat je op twee manieren kunt gebruiken. Gebruik je ze ook wel eens voor je taarten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genoeg woorden die met een A beginnen, maar het mooist vind ik de taarten en vooral de Autotaart, dat zou net wat zijn voor onze kleinzonen, alledrie autofanaten !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, de a-woorden. En die taarten...heerlijk. Nog een a-taart: advocaat vlaai😀

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met A zijn genoeg woorden te vinden, je hebt een leuk rijtje uitgekozen. De taarten zien er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh denk jij maar in taarten ze blijven mij verrassen wat zijn ze weer mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yummm !! "A" how appetizing! They must be very good !!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie lijst met A-woorden. Goed dat je niet álle A-woorden hebt opgeschreven want dan was ik wel een uurtje of wat zoet geweest ;o)
    Je taarten zien er weer mooi en lekker uit.
    Die doos met schijven waarmee letters en cijfers gemaakt kunnen worden intrigeert me; het lijkt een soort stansen wat je doet, klopt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk die a- taarten van jou! Ik krijg er helemaal trek in.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmm, het water loopt mij in de mond van die prachtige taarten!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als je inderdaad bij alle letters van het alfabet gaat
    kijken is er ZOVEEL te noemen. wel leuk hier een serie
    te zien, maar je taarten, wow * wow * wow!!! wat zien
    ze er weer geweldig uit, en smaken ongetwijfeld HEERLIJK!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige taarten en wat leuk dat er goed aan jullie gedacht is d.m.v. kerstpakketten, altijd leuk om te krijgen :)
    Leuk dat we weer begonnen zijn en bedankt voor de reacties op mijn blog. Dat we er een fijn jaar van mogen/kunnen maken. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De A :-) Dat is een mooie letter. Abrikoostaart is ook een mooie

    BeantwoordenVerwijderen