AVG.

dinsdag 5 januari 2021

Beste wensen voor een nieuw jaar !!!

Lieve mensen, we beginnen
dit jaar met goede moed.
Het is maar goed dat je niet in de
toekomst kan kijken, we gaan
hopelijk een rustig en een gezond
jaar tegemoet.
Het virus heerst nog steeds en
we moeten de regels handhaven
zonder morren!
Iedereen heeft het over
"het nieuwe normaal",
al hoop ik dat dat toch eens
 verleden tijd wordt! 
Maar voorlopig houden we het rustig
en blijven we zoveel mogelijk 
lekker thuis!
 

Op het ogenblik ben ik bezig met
een paar verschillende dingen
onder handen en kan ik nog niets
laten zien, maar dat komt nog wel.
We zijn blij dat we allen de feestdagen goed 
zijn doorgekomen, wel anders dan
andere jaren, gedoseerd en
rustiger, maar best gezellig.
We kregen notabene drie kerstpakketten,
waar we helemaal niet op
gerekend hadden, 
hoe leuk is dat!
We hadden ruim boodschappen gedaan
dus we kunnen nog wel weken
vooruit met uit de vrieskast
en voorraad te eten en van de pakketten, haha.
 
Ook Oud en Nieuw was een
stuk rustiger dan vorige jaren, en
dat vonden we echt niet erg.
Een eindje van ons vandaan is een tunneltje
in de dijk langs onze straat,
voor fietsers en voetgangers en
daar wordt met de feestdagen erg veel
vuurwerk afgestoken,
nou eigenlijk waren het een soort bommen
met van de lage dreunende klappen,
meestal in de nacht, precies net als
jij in slaap gevallen was!
Dat waren dus de illegale knallen.
Er was een beetje vuurwerk, maar dan mooi!
*
Wel heb ik nog een taart gemaakt.
Een bokkepootjestaart!
En heerlijk dat die was!
Met slagroom en advocaat mmmm!
 

Mijn lieve dochter houd niet altijd van
dezelfde dingen als ik, maar wel
van koken en zelf dingen maken.
Zij heeft een Viennetta ijstaart
gemaakt, nog lekkerder dan
die uit de winkel!!!!!
 

 Ze heeft ook zo van die kookgeheimpjes,
maar ze zei wel dat ze er
gecondenseerde melk
door gebruikt had. 

De volgende keer hoop ik iets
te kunnen laten zien dat klaar is.
 

10 opmerkingen:

  1. Ik lees dit via Google's Nederlands naar Engelse vertaling, dus de betekenis kan er niet zijn. Zei je geitenpoottaart, zoals de poot van een klein dier dat baaaah zegt? 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekkere taartje en je dochter heeft het dan niet van een vreemde. Ja nog even pas op de plaats maken en dan hopen dat we gauw weer een beetje terug kunnen naar normaal. Al denk ik niet dat het ooit nog zo wordt als eerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a funny name goat's leg pie is. Your daughter seems to have your baking genes. Both of your gastronomical delights look delicious. Let us hope that this year will be kinder to the world. A healthy, blessed and joyful New Year to you, dear Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lekkers heb jij en ook je dochter gemaakt met de
    feestdagen Loes, en op deze tijd van de avond heb ik best
    trek in een stukje geitenpoottaart ;-))
    Hopelijk gaat dit jaar een stuk positiever worden, en inderdaad
    gewoon rustig thuisblijven en je goed houden aan de regels
    dan moet het uiteindelijk toch allemaal gaan lukken.
    Ben benieuwd waar je allemaal mee bezig bent Loes, we horen
    het vast binnenkort........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie taart en leuk dat je dochters ook creatief zijn,nog bedankt dat je wilde reageren.op mijn blog
    Het is me nu wel gelukt met de foto's maar alleen is nu al mijn tekst achter elkaar geschreven.
    dus ja zo blijft het wat he maar positief blijven.....
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook voor jou alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar! Het is een echt een soort schakeltijd geweest de afgelopen weken.
    Fijn dat jullie het gezellig met elkaar hebben gehad, ondanks de beperkingen. En je maakt me nieuwsgierig naar wat je allemaal aan het maken bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So sweet that your daughter loves to bake!! We can see surely your influence and yet with her own original style!!! Such a blessing!
    All the LORD`s blessings to you and your family and healthy and joyous days ahead...♡

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wens jullie een mooi en beter nieuw jaar.
    Aan het bakken zal het niet liggen, wat leuk om dat te delen met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. All the very best for the New Year Loes. You have started the new year well with that delicious cake I see. I also notice your daughter is following in your footstep because that log looks scrumptious too. Keep well Amanda x

    BeantwoordenVerwijderen