AVG.

vrijdag 16 oktober 2020

crea 5220, naaien / borduren.

Naaien of borduren is het thema van 
deze week.
Vroeger heb ik heel veel kleding voor mezelf
en voor mijn dochter genaaid, maar
tegenwoordig zelden meer. 
Nu ben ik meer aan het handwerken.
Borduren ligt me wel en dan meestal in
de middaguurtjes, want 's avonds
vind ik het niet fijn en doe ik liever een
haakwerkje.
Deze zomer is er weinig uit mijn handen
gekomen, maar zoetjes aan ben ik 
weer begonnen.
Zes jaar geleden heb ik meegedaan
aan: een randje per week.
Niet alle randjes heb ik geborduurd, maar
in plaats van die ik weggelaten heb,
heb ik er iets van mezelf
aan toegevoegd.
 

Ons familiewapen!
 
 

 Met daarbij mijn initialen!
 

Het was leuk om dit een heel jaar te volgen,
ik kon niet wachten tot de nieuwe randjes
gepubliceerd werden en ging dan gauw aan de gang.
Het werd een soort verslaving ;-)
Eigenlijk vond ik het wel jammer
dat het af was.
Het jaar daarop was er een vervolg,
maar ik had helaas geen ruimte meer
om er nog een op te hangen.
 

Onderaan heb ik twee fietsers geborduurd, omdat
we ook graag fietsen. 
 
 

Af en toe borduur ik graag een kaartje.
En nu ben ik pas bezig om een
tafellaken af te maken voor mijn 
schoonzusje, het is veel voor haar
en dat zag ze niet zitten, zij
handwerkt niet graag.
Als het af is laat ik het zien.
Maar dat zal nog wel eventjes duren.
 
Ook benieuwd wat de anderen hebben?
 
 

17 opmerkingen:

  1. Nou, het vergaat jou eigenlijk al net als bij mij. Ik naaide vroeger ook van alles en nu niet meer... Borduren vind ik ook leuk (en gaat ook heel goed 's avonds sinds ik een daglichtlamp heb), ach ja ... en haken en breien ook.
    Je lap met randjes is zò mooi! Leuk hoe je de persoonlijke dingen er aan hebt toe gevoegd.
    Je schrijft'6 jaar geleden', dus ik denk van 2014... dan hebben we allebei deze lap gemaakt. Ik was er ook wild van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely cross stitch so much work has gone into it. I'm the same I can only stitch in the daylight hours and crochet in the evening.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hangt je versie van Randjes per Week daar mooi! Zo kan je er iedere dag weer van genieten. Leuk dat je het extra persoonlijk hebt gemaakt door de fietsen en het familiewapen erin te verwerken. Dat wapen intrigeert me; weet je het verhaal erachter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je dit vraagt, het wapen is rood met een zilveren kruis, drie vakken met drie streepjes en een met een ster.
      Ik heb bewust de gouden kleuren gebruikt, omdat het anders niet bij de kleuren van de randjes paste.
      Ik weet niet veel van de geschiedenis af, maar er woonde in Zuid Beveland een baron Noorthoek die dit wapenschild had.
      De familienaam zover ik weet is er al vanaf 1711.

      Verwijderen
    2. Wat leuk om te weten hoe lang de naam bestaat en dat het wapenschild van een baron was!

      Verwijderen
  4. Prachtig borduurwerk! Denk dat daar vele uurtjes werk aan geweest zijn. Het familiewapen en de fietsen vind ik heel mooi weergegeven in het geheel. Petje af voor dit meesterwerk! Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap hoor, dat je zo'n hele lange lap hebt geborduurd. Ik denk dat ik er het geduld niet voor zou hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om elke week een randje te borduren. Het lijkt me dat je zoiets snel oppakt en het geeft, wanneer je er op terugkijkt grote voldoening.
    Mooi om een familiewapen te hebben, dat heeft niet iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. How beautiful! I know Randje for Week! Happy date ... and yours is rich and magnificent. You have great patience and skill!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Really gorgeous sampler! It quite stands out! How intriguing about the history of the family coat of arms and being able to trace it back to the 18th century...fascinating. I used to do quite a lot of cross-stitch and embroidery but my eyesight finds it difficult now. keep well Amanda x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super mooie randjesalp is het geworden Loes, en
    bijzonder en mooi dat je er iets persoonlijks aan toegevoegd hebt.
    Het Familiewapen staat er prachtig bij, zo ook de fietsers.
    En zo lief ook dat kleine beertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh my goodness, your family crest hanging is beautiful! So much time and love has gone into the stitching of this pretty. Oh I do love hands that are always stitching, crocheting, knitting, baking etc. It seems your hands are always busy with some fabulous creation.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O ja, randje per week, de mijne is nog steeds niet af. Ik maak er een boekje van. De jouwe is leuk met die fietsjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, yes, your embroidery of your family crest is spectacular!! The long hanging shape is very impressive and fitting for a family crest!!! Love the personalizing with the cycles, yes as Aritha said, so fun!! I can see how embroidery suits you!! What a blessing to those who receive your card, and to us who you share it with here!! Blessings and Love!!♡

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je een leuke eigen draai gegeven aan het rand per week. En een eigen familiewapen dat vind ik best wel chique.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen