AVG.

zaterdag 11 december 2021

Kerst haken.

Na de roos van Avalon had ik geen zin in een
groot haak project.
Op het net gezocht naar kleine
kersthaaksels.
zag ik deze sneeuwvlok onderzetters.
Dat leek me wel wat.
Klein en toch iets leuks.
Rood en wit katoen had ik nog wel en
straks leg ik een rood kerstkleedje
op de salontafel en rood/wit wilde
ik eerst maar eens proberen. 
Dat past daar vast goed bij.


Dit ziet er niet erg uit als een sneeuwvlok.
Maar het komt goed werd beloofd.
En ja hoor.



Ze hebben de vorm van een hexagon en bij Jeannet
van Blij dat ik brei was het een patroon
om er een deken van te maken.
Echt niet.
 Maar het is een idee voor
liefhebbers om daar een deken
voor te haken.
Toch haakte de hexagons zo lekker weg dat
ik er nog in het groen maakte
voor mijn dochter.
en nog enkele in zwart/wit.



Deze dan nog in nachtblauw.



12 opmerkingen:

  1. Ze zijn echt PRACHTIG deze sneeuwklok onderzetters, en
    grappig dat de vlok pas goed zichtbaar wordt als je de
    buitenrand er omheen gaat haken. Ze zullen zeker mooi
    passen bij het rode kleedje op de salontafel, sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, those crochet snowflakes look fabulous with all the different colours of wool skipping around each snowflake. I particularly love the red and white ones.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige sneeuwvlokken! Ze worden inderdaad goed zichtbaar als de tweede kleur eromheen gehaakt wordt.
    Dat je even geen zin had in een groot project snap ik helemaal. Heerlijk dat er zoveel 'kleins' te maken is in deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. They are beautiful, the second colour really makes them pop. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, als je zo'n groot werkstuk af hebt, dan wil je graag weer iets kleins. De afwisseling maakt het juist zo leuk.
    Je sneeuwvlokken zijn prachtig! Wat komen ze mooi uit met een gekleurde rand er om heen. Je kunt er ook nog een kussen van maken! Maar los zijn ze ook erg leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi zijn ze echt leuk voor kerst. Ik hou op dit moment ook van wat kleinere dingen om te maken niet zoveel fut om aan iets groots te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet eigenlijk niet welke ik het mooist vind... rood en wit denk ik. Prachtig project! Ik ben nog bezig met een kleed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn hele leuke onderzetters voor de Kerst!

    BeantwoordenVerwijderen