AVG.

vrijdag 5 november 2021

Hallo iedereen!

Lieve mensen, wat gaat de tijd toch snel
het is al een maand geleden dat ik wat heb gepost.
De dagen zijn zo gevuld dat ik niet eens de
gelegenheid heb gehad om bij jullie te kijken.
Ik ga toch proberen om dat telkens een paar te doen.
 
Af en toe haak of borduur ik wat, maar kan nog steeds niets
laten zien. Dat komt nog wel.
 
Wel heb ik wat nieuws geprobeerd te bakken.
Een appeltaart, maar dan met pudding door de appels.
Anders dan gewoon, maar wel lekker.
 

 
En voor een verjaardag in de familie
heb ik een koffiebavarois gemaakt
met canelly koekjes
 


 Voor de koffie liefhebbers was het verukkellijk!!!

***
Er zijn nog steeds zorgen, niet alleen om mijn lief,
maar ook om mijn lieve dochter.
Zij voelde zich genoodzaakt om zich te laten vaccineren
omdat zij werkt in een omgeving met veel besmettingen.
Ze kreeg de eerste prik en daarna merkte ze dat ze
erg wazig ging zien. Haar zicht was voor een kwart weg!!!
Wat bleek?
Ze had een ooginfarct!
We zijn zo geschrokken, we hadden daar nog
niet eerder van gehoord.
Hoewel er wordt gezegd dat er een heel klein gedeelte van 
de gevaccineerden ergens last van krijgt,
moet je het maar overkomen!!
En ze is nog geen vijftig!
Een zus van haar vriendin kreeg na het
vaccin een gezichtsverlamming!
En dat is nog steeds niet overgegaan!!!
 
Ook ervaren veel vrouwen dat hun menstruatie
helemaal in de war is.
En zijn er heel veel meer miskramen dan anders.
Op het bijwerkingencentrum Lareb van Agnes Kant
waren er 146 gemeld, terwijl bij het BPOC2020
er al 365 miskramen gemeld zijn.
Ik ga niet al de bijwerkingen die bekend zijn
(die in de media verzwegen worden)
opnoemen. 
Maar willen jullie de post lezen van Jan Tuijp
voormalig bassist en componist van
de bekende Volendamse muziekgroep BZN.
Het is veel lezen, maar wel erg belangrijk.
 
 


  

13 opmerkingen:

  1. I love Apple pie, everything looks delicious Loes. I am very sorry to hear about your daughter, I hope her sight returns to normal that's very worrying. It's very sad when someone gets unusual side affects from the vaccine, it's hard sometimes to know what to do for the best. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een zorgelijke omstandigheden allemaal Loes, en erg
    schrikken toen je dochter wazig ging zien en de diagnose
    als uitkomst gaf een ooginfarct. Misschien heeft het met
    de vaccinatie te maken maar er kunnen ook andere oorzaken
    zijn voor een ooginfarct, hoge bloeddruk of diabetes bijvoorbeeld.
    Het is te hopen dat het wazig zien zal verbeteren.
    Wens jullie veel sterkte toe.

    Je hebt weer mooie taarten gebakken en die appeltaart met
    met toeoeging van pudding lijkt me heerlijk, jij bent hier
    echt heel goed in!!!

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Josphine, begrijpelijk dat je hieraan denkt en ik wil even hierop reageren : mijn dochter heeft geen diabetes en ook geen hoge bloeddruk. Het schijnt dat het vaccin iets met je bloed doet en 8 van de 10 zullen nergens last van hebben, maar 2 helaas wel.
      Ik vind het vreselijk dat ze telkens naar het ziekenhuis moet voor een oogprik.(ppff) Hopelijk gaat het helpen, maar voorlopig moet ze dit een jaar lang doen.

      Verwijderen
  3. I'm sorry for your daughter and her friend's sister.
    Here in Portugal, they administrated the Pfizer for most of the woman. I hope she will be ok soon...
    Yummy cakes, specially the coffee one !
    Have a lovely weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik schrik hier van... Ik ken (gelukkig) geen mensen met deze heftige bijwerkingen. Het zal je maar overkomen! Hopelijk herstelt het gezichtsvermogen van je dochter nog...
    Begrijpelijk dat er een poosje niks van bloggen kwam, er zijn wel belangrijker dingen... Sterkte in alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een nare verschijnselen! Ik hoop dat het allemaal tijdelijk is en het straks alleen nog maar een nare herinnering mag zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat een vreselijk nieuws!! wat een zorgen!!
    Ik heb/had ook nog nooit van een ooginfarct gehoord.
    Je weet niet wat je moet denken, ik ga het stuk zeker lezen.
    Pas goed op jezelf en elkaar. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoop dat het met jullie dochter en met je lief goed gaat komen, sterkte.
    Wat een prachtige taarten heb je weer gemaakt, vooral die koffiebavarois spreekt mij wel aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat naar, hopelijk komt het weer goed. Sterkte en beterschap voor je dochter. Je taarten zien er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Loes, Wat een prachtige taarten heb je weer gemaakt. En wat een goed idee zeg, pudding door de appeltaart. Ik doe altijd een flinke eetlepel custard erdoor, met sinaasappel- of citroensap. Het bindt en geeft een lekker smaakje.
    Wat heftig en verdrietig dat jouw dochter met zulke heftige bijwerkingen geconfronteerd wordt. Een kennis van ons (uit onze kerkelijke gemeente) kreeg ditzelfde ook, een paar dagen na vaccinatie. In zijn geval is het niet eens gemeld als bijwerking. Er zijn echt veel meer ernstige bijwerkingen, dan gemeld bij Lareb. De moeder van mijn vriendin viel zomaar van haar fiets, een paar dagen na vaccinatie. Ze brak haar neus en kwam in het ziekenhuis. Geen oorzaak te vinden en het verband met vaccinatie werd weggewimpeld. Een kennis van een andere vriendin kreeg verlammingsverschijnselen. Ik hou mijn hart vast als ze gaan aandringen op boosterprikken. Je linkje had ik al gelezen.
    Heel veel sterkte voor jouw omstandigheden Loes! Ik hoop ook weer eens te gaan bloggen. Ik ben meer gaan werken en het komt er niet van.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die appeltaart ziet er echt heel mooi en heerlijk uit, heb ik nog nooit geprobeerd met pudding, goed idee. Ik hoop dat het alweer beter gaat met je dochter, wat een nare situatie.

    BeantwoordenVerwijderen