AVG.

donderdag 23 september 2021

Weer de letter S

 Vroeger heb ik veel geSchetst, nu niet meer zo.
Eigenlijk jammer, maar zo gaat het met meer dingen.
Er zijn andere prioriteiten.
We hadden een cursus om modellen te tekenen.
Ontzettend leuk was dat, verschillende mensen
kwamen om model te zitten.
Ach de meeste schetsen waren niet zo goed, maar enkele
heb ik toch bewaard.
Deze bijvoorbeeld, een leuke jongeman met
heel kort donker haar. en een sikje.



We mochten op verschillende plekken staan, links
rechts of zijwaarts om te tekenen.
De modellen moesten echt wel veel geduld hebben
om een poos achter elkaar stil te zitten.
Zoals je ziet heeft hij een wipneus,
en dat is echt moeilijk om die
goed op papier te zetten.
Ik houd het hierbij, de rest was niet om aan te zien haha.
 
*
 
Ook nog de S van Soep.
Een soepje gaat er altijd in, vooral de
populaire kippensoep met groente en
'wurmen'.
 

 
 
Ook een goede soep als je verkouden bent of een
lichte griep hebt.
Ze noemen deze soep ook wel
"Joodse penicilline".
Ik heb vroeger in het ziekenhuis gewerkt
in de eetzaal (haha, ik was al vroeg met eten bezig hè)
daar was elke morgen tussen elf en half twaalf soep.
Gingen we naar de keuken een kommetje soep halen.
Het was altijd lekker, kan me niet herinneren
dat ik ooit een soepje daar niet lekker vond.
Wat een leuke en gezellige tijd was dat!!!
We waren er met een leuke ploeg, dat scheelt ook.

**

9 opmerkingen:

  1. Mooie koppen heb je getekend Loes, de mond vind ik ook
    heel mooi gedaan. Jammer dat je het nooit meer doet
    terwijl je er wel veel plezier In hebt. Het kan juist
    zo'n heerlijk rustpunt zijn op een drukke dag, even
    tot jezelf komen.
    Kippensoep is inderdaad heel goed als je verkouden of
    grieperig bent, alleen zit ik me suf te piekeren wat
    toch die wurmen zijn, ik zie namelijk bouillon, selderij
    [denk ik] en groenten en kip uiteraard, maar wurmen?????
    zou bijna zeggen gelukkig dat ik die niet zie, haha ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige schetsen! Moet je echt bewaren .
    Heb ook in ziekenhuis gewerkt als vaste nacht en mijn collega's van de dag bewaarde voor mij altijd een kommetje.
    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soep met mooie herinneringen!
    Je schetsen vind ik schitterend. Als maker kijken we zelf vaak veel te kritisch, maar als kijker kijk ik met plezier naar het geheel. Jammer dat je niet meer zoveel schets, maar ik snap het wel hoor; er zijn gewoon te veel leuke dingen om te doen en dan moeten er keuzes gemaakt worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk.. soep... gaat er altijd in!
    Je schetsen zijn zò mooi, je zou er echt weer iets mee moeten gaan doen. Je hebt talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soep is altijd wel lekker en je kan er veel creativiteit in kwijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die herinnering is leuk! Van die soep. Ik vind dat je goed tekent, schetst. Wie weet ga je er ooit weer wat mee doen. maar je kunt niet alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie schetsen! En ja, een kopje soep gaat er altijd wel in.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je schetsen zijn erg mooi, misschien toch leuk om het weer op te pikken !
    Oh ja, kippensoep, héél lekker.
    Moest het maar weer eens maken als het slechter weer gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen