AVG.

maandag 26 juli 2021

Frambozen.

Wat is het toch heerlijk als je thuis  
je eigen frambozen kan plukken.
Ik was er als kind al dol op.
Mocht bij een tante plukken en
dan zei ze dat ik er net zoveel mocht
opeten als ik wilde.
 
Panacotta toetje:
van slagroom, kwark en gelatine met
een laagje frambozensap,
ook gestijfd met gelatine.
 

 Ik kreeg van mijn vriendin een schaaltje
kruisbessen.
 

Daar heb ik een oud Zeeuws toetje van gemaakt:
Eiers en beiers.
Eiers zijn eieren en beiers zijn de kruisbessen,
zo noemen wij ze hier.
Mijn moeder was dol op ze en noemde ze
doornappeltjes, omdat de struik
zoveel doornen had.
Mijn vader had 2 struikjes speciaal voor haar, een met groene
bessen en een met rode bessen. 
 

 Je kookt de kruisbessen en laat ze even afkoelen,
dan knijp je er zoveel mogelijk de pitjes uit.
De rest wrijf je door een zeef.
Weer in de pan met suiker en roer er dan twee
eidooiers door, eventueel met
een lepel maizena of custard.
Als het iets is afgekoeld gaan de
inmiddels stijfgeklopte eiwitten erdoor.
Met natuurlijk enkele frambozen
als garnering.
Zooo lekker!
 
Elke keer ben ik bezig met Diamond painting
dat ik doe voor Ellis.
Het is bijna klaar op een klein stukje aan de
linkerkant na.


Als het mooi weer is zijn we altijd buiten of
aan het fietsen.
Maar nu met dit druilerige weer kan ik
er telkens een stukje verder aan werken.
En dat is ook fijn.
 
 

15 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat Zeeuwse toetje. En de pauw is zo magnifiek. Ik hou van dat blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt een rijkdom Loes rambozen uit eigen tuin,
    en wat heb je er heerlijke nagerechten van gemaakt.
    Het Panacotta toetje ziet er heel aantrekkelijk uit
    Leuk de naam Eiers en beiers van het Zeeuwse toetje
    met meteen het heerlijke receptje erbij vermeld 👍
    Een behoorlijk werkje de Diamond painting, maar
    het ziet er erg mooi uit.
    Fijne avond verder.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja, eiers en beiers, dat kregen we bij mijn vriendin, als we uit school kwamen (met custard) en de pauw? die vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Summer Rasberries look and sound so refreshing!! And elegantly served with delight💕
    Beautiful peacock painting!
    Happy blessed summer days to you and your family!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I'm sitting and looking at all your delicious desserts I am all of a sudden wishing I could enjoy one of yours. Raspberries...yummo! Your peacock pretty is looking king fabulous.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your dessert looks so gooooooood......
    Fabulous colors on the peacock !
    Have a nice day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent niet alleen goed met taarten, maar ook met toetjes! WOW, wat ziet dat er verrukkelijk uit Loes...
    Fijn om zoveel buiten te zijn hè, wij zijn dat ook als het even kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet dat er weer super lekker uit! Njamie! En ja, hier is het ook handwerken bij slecht weer en fietsen als de zon van de partij is. Fijne dag Loes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh die frambozentoetjes om je vingers bij op te eten! En wat een kunstwerk die pauw. En wat een werk, pff.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kruisbessen, heerlijk, kun je bijna nergens meer kopen.
    Wat een grappige naam voor het Zeeuws toetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hebben dit jaar ook veel frambozen, ik vries steeds kleine zakjes in, dan kan ik er van de winter smoothies van maken. Wat een mooie diamond painting zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lekker toetje! Mijn ouders hadden vroeger ook een paar kruisbessen en een rode bessten struik. Een mooie diamond painting maak je, wel een geduld werkje.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. That all looks so appetising Loes especially in the hot weather. I wish I could get gooseberries here! Your tapestry looks wonderful! Keep well Amanda x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet het er allemaal heerlijk uit!
    En wat een mooie pauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works

    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp:::::+31687835881

    BeantwoordenVerwijderen