AVG.

maandag 10 mei 2021

Blogpauze of blogstop?

Lieve mensen, ik heb even een
blogpauze genomen want het werd wel
erg veel en het vergde ook
heel veel tijd om alles bij te houden.
En het even ermee stoppen gaf veel rust.
 
Wel heb ik getwijfeld of ik alleen een
rustpauze zou nemen
of er radicaal mee te stoppen. 
 
 Het was ook zoveel om bij te houden,
vooral als je meedoet aan
challenges.
Dan wordt het een moeten en dat is niet altijd leuk.
Je zit uren achter het scherm
en als ik even stopte was ik nog lang 
niet klaar en zei mijn lief:
Ben je er weer?
 
Ik heb besloten om af en toe een
berichtje te doen en niet meer
op vaste tijden.
Dat ga ik ook doen met het lezen en
bezoeken aan andere blog
vrienden. 
 
Voorlopig doe ik het dus maar rustig aan.
 

22 opmerkingen:

  1. Ik doe het zo ook want als het voelt als een verplichting dan is de lol eraf .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groot gelijk, het moet wel leuk blijven. Ik lees je graag als het je zo uitkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groot gelijk!
    Ik had je al gemist, maar ben blij dat dit geen zorgelijk reden was.
    Gr Angela

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig geen zorgelijke reden hoor, daarom eerst dit berichtje. Jaren geleden was er een blogger die ik volgde en opeens nooit meer iets van haar gehoord. Dan vraag je je af zou ze nog wel leven? Heel naar was dat.

      Verwijderen
  4. Vind ik ook, het moet gewoon lekker ontspannen zijn!
    Maar ik houd je in de gaten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The moment it feels like an obligation Loes you need to have a break for sure! You are meant to enjoy blogging and not feel as if it is an obligation. Whatever suits you is the best! keep well Amanda x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dicht bij je zelf blijven hoor. Dat is het beste

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, ik had je gemist, maar groot gelijk, je moet doen wat goed bij je past én voelt :) Inderdaad gaat er vrij veel tijd in zitten, dat is ook mijn ervaring. In deze tijd vind ik het ook moeilijk, de (moes)tuin lonkt en sinds corona heb ik het lijkt wel extra druk! Maar ik heb zojuist bewust een blog geschreven, want mijn ervaring van vorig jaar was, dat als ik eenmaal 'even' stop het er niet meer van komt. Leuk als je af en toe van je laat horen, maar nogmaals doe wat goed voelt, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen dat ik gemist ben.
      Mijn leven is iets drukker geworden en daarom doe ik een stapje terug.

      Verwijderen
  8. Zo doe ik het ook, dan blijft het leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Loes, ja ik miste je ook al, maar het moet je natuurlijk
    niet het gevoel geven dat het een verplichting is. Gewoon
    ontspannen bloggen wanneer je er zin en tijd voor hebt is het
    allerbeste. Zou het wel heel jammer vinden als je ermee gaat
    stoppen. Wel fijn te lezen dat je af en toe van je laat horen.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh I am so glad all is well with your world, Loes; I was concerned. Blogging needs to be fun, so, yes blog when you feel like it and visit others too when the mood strikes you. I would miss your happy place if you said goodbye forever. Have a beautiful day, beautiful lady❣

    BeantwoordenVerwijderen
  11. "No obligation" is the key word, Loes...Doing what we like, when we want...
    I just have my crochet blog (no insta. face etc...) We can do so much thing without being on internet !
    Have a lovely day and blogpause !
    Hug
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Doe waar je je goed bij voelt en er zijn op het moment veel challenges ook ik maak daar strakke keuzes in . Het moet idd hobby blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bloggen is nooit 'moeten', eerder 'willen'. Iets willen delen, iets willen schrijven. Ik doe het ongeveer 1x per week, niet op vaste dagen, maar zoals ik inspiratie krijg. Even niks kan ook fijn zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hai Loes.
    Fijn om te lezen dat er geen nare reden zit achter de rust op je blog!
    Je hebt helemaal gelijk; zodra er 'moeten' aan te pas gaat komen, wordt het tijd om goed na te denken. Dat heb je gelukkig gedaan en je hebt een mooie oplossing voor jezelf gevonden.
    Challenges zijn leuk maar kunnen onbedoeld een druk geven en dat is niet de bedoeling!
    Op meerdere blogs lees ik al dat er blogsters even pauze nemen of een stapje terug doen. In deze tijd van het jaar komen er andere dingen die meer aandacht vragen of ons gewoon verder van het beeldscherm vandaan houden en dat is Prima!
    Dus doe lekker waar je je goed bij voelt, want dat is het allerbelangrijkste! Geniet van de rust die het brengt en van de druk die verdwijnt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve zus, ik lees graag je stukjes. Een stapje daarin terug doen kan nooit kwaad wanneer je tijd wordt opgeslokt door andere dingen. Ik blijf regelmatig ff kijken omdat ik het leuk vind wat je doet. Ik hoop je snel weer te zien.
    Liefs en dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel verstandig, neem de tijd !
    Blijf wel af en toe kijken of je toch nog terugkomt, want je hebt een leuk blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I understand completely where you are coming from Loes when blogging becomes an obligation it's no fun and it is very time consuming. Even if we just pop in to say hi now and then it's more than enough. Take care. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel begrijpelijk, wel jammer voor ons als lezers!
    Fijn dat je nog wel af en toe wat gaat posten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je kunt niet alles, en als je merkt dat het teveel wordt dan is het goed om keuze's te maken. Natuurlijk vind ik het jammer, want het is altijd heel gezellig op je blog. Maar wie weet wanneer we weer een bericht zien verschijnen...

    BeantwoordenVerwijderen