AVG.

vrijdag 27 november 2020

Crea 5220, Losse Letters

Losse letters zijn er om
woorden te maken, en vele woorden bij elkaar
maken weer zinnen.
Ik ben dol op woordspellen, puzzels
en wordfeut.
Vroeger was er een woordspel en 
bij ons heette dat "ophangertje" of galgje.
We speelden het meestal op het
schoolplein en als je een verkeerde
letter zei, werd er een streepje gezet.
Had je er veel verkeerd kwam er uit de
streepjes een galgje tevoorschijn.
Bij ons thuis en soms ik alleen, was het leuk
om uit één woord vele (kleine) woordjes
te maken, soms wel honderd!
 
In mijn oude pc had ik een programma
met vele soorten letters.
Dik en dun, gekruld en strak,
blokletters en schoonschrift.
In mijn eerste scrapbook heb ik daar
 dankbaar gebruik van gemaakt.
Dan printte ik ze en knipte ze uit.
Dat kon alleen met de dikke en dubbele letters,
want uit één lijntje valt niet te knippen.
 

 Zoals deze bij een foto van mijn oma.
 

Deze had ik ook nog eens bewerkt met aquarelverf.
 
Maar ik heb ook losse letters om op te plakken
zoals deze glitterletters.
 

 En deze van dik karton, waar je de letter
uit kon drukken.
Zowel de letter zelf als de ruimte die over blijft
kun je dan goed en op
allerlei manieren gebruiken.


Als de letter eruit is kun je het opvullen
met b.v. glittersnow en met een kleurtje
mengen en dan laten drogen,
zoals ik hier gedaan heb.
Dan heb je een dikke letter die
eruit springt van zowel de vorm als
de dikte, het glitter zie je niet op de foto.


En hier als grote hoofdletter van een woord.



Dan zijn er ook nog stickers van verschillende
abc letters, in alle soorten en maten.
Hier twee van die ik nog niet gebruikt heb.
 
 
Kijk ook eens bij:
 


 

19 opmerkingen:

  1. Je kunt echt zoveel met letters. Wel vind ik het dan een soort van zonde om de letters te gaan gebruiken want stel de volgende keer wil ik een woord maken en dan zijn bepaalde letters op. En zo gaat een zakje dan nooit open :).
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hoop letters, wat een keuze! Je kunt er haast een boek mee vullen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om deze verschillende letters te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi overzicht van verschillende letters

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Many creative examples, as a child I too played that game with words on dashes ... and years later, I bought many plastic letters with magnets for my brother to compose the first words! Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij hebt echt keuze genoeg om wat doen met al die letters, ze komen altijd van pas.
    Het fijnst vind ik letters die je steeds weer opnieuw kunt gebruiken.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, van een woordspelletje houd ik ook wel! Wat heb je veel letters liggen. Hopelijk zijn er wel extra exemplaren van de letters die veel voorkomen, anders grijp je snel mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke verzameling letters heb je Loes,
    die letters van karton vind ik prachtig. Erg leuk
    om ze hier allemaal in deze post te kunnen bekijken.

    Fijn weekend,

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. So many letters with such a variety in which to make beautiful words. I used to also play Hangman when I was at school, Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dear Kim, how funny to hear that this wordgame was also played there at the bottom of the world. ❤

      Verwijderen
  10. Heerlijk al die letters! Leuk dat jij ook van woordspelletjes houdt. Bij Petronille heb ik net een reactie achter gelaten over WordFeud en over cryptogrammen; allebei zo heerlijk om te doen!
    In mijn creavoorraad heb ik niet zoveel losse letters als jij, maar het zien van al die foto's maakt me wel heel erg hebberig,hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. My grandson loves letters right now and I have lots too in many different forms. I remember hangman too we used to play it all the time. x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. How nice to know that hangman is known all over the world.

      Verwijderen
  12. Fun loose letters! I love letters too!
    Lately especially Hebrew letters are my passion as you know!! Have a fun time with them, and as you form be words of love and grace and life with them!!♡

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om al die verschillende letters te zien. Ik bedacht me dat ik ook nog wel eens letters van gips heb gemaakt, en van hout. Waar zou ik die gelaten hebben....
    En galgje, dat was ik helemaal vergeten. Dat deden we stiekem op school tijdens de aardrijkskundeles.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuk idee zo.
    vraagje hoe heb je het gedaan?
    Ik klik dan op afbeeldingen invoegen via de computer
    en dan krijg ik 1000 lettetjes ipv foto's

    groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedoel je de bovenste letters?
      Die zijn van een apart letter font programma, via via gekregen met zeer veel mogelijkheden.

      Verwijderen
  15. hoi nee ik bedoel de blog....
    zo raak je in de war...
    lastig mijn zoon maar ff om hulp vragen hier thuis kwamen we er niet uit..
    groetjes



    BeantwoordenVerwijderen