AVG.

zaterdag 6 juni 2020

Crea 5220, blauw


Deze week is het thema blauw.
Er is zoveel blauw, hemelsblauw en
de zee die soms zo mooi blauw is met mooi weer.
Je hebt de campanula, de sterbloemetjes
 die nu weer zo mooi staan te bloeien.
Onze hoekbank is blauw.
Ik heb een jasje en enkele bloesjes
van mijn moeder die blauw zijn.
Zij hield van  blauw, niet dat donkere,
maar vrolijk blauw.
*
Dit Zeeuwse meisje heb ik eens getekend
naar een tekening/aquarel
van Jan Toorop.(1858-1928)
Deze Nederlandse kunstenaar
kwam elke zomer naar Domburg
op Walcheren voor het befaamde
Zeeuwse licht om daar te
tekenen en schilderen.


Ik heb het op mijn eigen manier getekend,
met potlood en kleurpotlood,
eigenlijk had ze wel wat mogen lachen
zie ik nu. 😊


18 opmerkingen:

  1. Wauw mooi getekend! Blauw ik houd ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat knap getekend en blauw is toch een heel mooie kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello dear Loes! Hope you are fine!
    Love your beautiful watercolor drawing!You are so talented!
    I so sorry for your mothers loss,i also lost my father too,i can feel your grief.
    Stay safe and enjoy you lovely Dutch Summer! Hugs!
    Dimi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap. Je hebt zelfs de plooien in haar rok mooi gekregen! En dat zeilbootje op de achtergrond... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blauw, een kleur met herinneringen voor jou. Heb je dezelfde maat als je moeder had en kan je nu haar kleding dragen? Speciaal hé..
    Wat een mooie tekening heb je gemaakt: ik vind het zo knap dat alle verhoudingen kloppen.👍🏼
    Dat peinzende gezichtje past juist heel goed (we lachen immers niet altijd, dat heb jij helaas moeten ervaren..)
    Ondanks het minder zomerachtige weer en je onhandige rechterarm wens ik je een mooi weekend toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your drawing is so sweet Loes, blue is a lovely colour it's the colour of peace and tranquility, I hope your arm is healing well have a lovely weekend. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je toch gewoon mee doet met crea5220! Heerlijk als je nog wat uit de oude doos kan laten zien. Je hebt altijd al graag getekend, denk ik...
    Je tekening van dit meisje is prachtig! De rok waaiert zo mooi over het strand.
    Fijn weekend! Groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely drawing !!!!!!
    Have a shinny weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. How wonderful that wherever you look you see the colour blue. The drawing you created all that time ago is lovely, Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dit prachtig getekend Loes, inderdaad de plooien
    van de jurk zijn zo mooi vloeiend getekend, best heel lastig
    omdat voor elkaar te krijgen.
    Wat goed van je dat je toch meedoet met Crea 5220, zo fijn
    dat het lukte om een post te maken.

    Fijn weekend,
    Groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful drawing!
    Beautiful Blue!
    I like how her skirt flows like water!
    Enjoy the blue skies ! May you cherish many fond memories of your Mom through the cheerful blue that she leaves for you. xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi dear, great post, I love it!
    Hope you can visit my blog and if you want that we follow each other let me know by leaving a comment -> http://beautyshapes3.blogspot.com/2020/06/femme-luxe-haul.html

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, ik vind het niet erg dat ze niet lacht, het is een beetje serieus zo, geheimzinnig ook. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je dit prachtig getekend Loes, inderdaad de plooien
    van de jurk zijn zo mooi vloeiend getekend, best heel lastig
    omdat voor elkaar te krijgen.

    Uplay365
    VSCR888

    BeantwoordenVerwijderen