AVG.

maandag 25 mei 2020

Dikke pech!

Dit jaar begon al niet zo fijn.
Mijn moeder en mijn zwager
overleden en om ook het corona-virus 
maar eens te noemen, dat was
geen goed begin.
Maar woensdag was het ook nog
eens een echte pechdag. 
We gingen zoals elke dag 
lekker fietsen en waren al een
eind toen plotseling iemand tegen me 
aan reed en ik tegen de
grond smakte.
 Ik had blote armen en
er kwam van alle kanten hulp en
of ik thuisgebracht moest worden?
Iemand maakte de elleboog schoon
en weer een ander deed er
een verbandje aan. 
Daarna zijn we maar terug naar huis
gefietst, want het deed toch
gemeen pijn, zeker als ik af en toe
weer op en af moest stappen.
Ik was blij toen we weer thuis waren.
Toen naar de dokter, die moest weg en
liet het aan zijn assistente over.
Ik vroeg of er toch geen foto van moest
worden gemaakt?
Maar ze zei dat ik dan echt niet op de fiets
weer terug had kunnen rijden,
nee dan zou ik wel anders piepen.
Nee hoor, er was niets gebroken.
Oke.
Mijn dochter zei dat ze dan mijn moeder niet 
kende, want die was zo taai! 

Op Hemelvaartsdag hebben we eerst naar
een preek geluisterd en na het eten
met de auto naar zee gereden en een dik uur
gewandeld.
Gisteren toch maar naar de 
huisartsen post gegaan, daar
werd een foto gemaakt en ja hoor,
een botje gebroken.
Ik werd in het gips gezet.



Maar dit is tijdelijk want mijn arm moet
nog geopereerd worden.
Oei, en dat gaat best lang duren denk ik.
En ook nog moeilijk, want ik ben rechts.
En echt, ik kan he-le-maal niets!!!
Zelfs links eten gaat niet zo, maar je wordt
er op den duur handiger in zeggen ze,
dus daar hoop je dan op.
Typen gaat wel links, maar schrijven
echt niet.
En niet haken of borduren, NIETS.
Het zal wel een poosje duren voor ik weer
berichtjes kan verzenden,
maar ik blijf wel bij jullie kijken hoor! 

Tot ziens!

18 opmerkingen:

  1. O Loes, wat een pech! Dit is echt balen..., vooral omdat je er niks mee kan doen. Dat kan toch helemaal niet voor zo'n bezige bij 🙈
    En dan ook nog een operatie in 't verschiet... Ik hoop maar dat je van lezen houdt, of online spelletjes... Ik wens je heel veel beterschap!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och heden, je bent echt een pechvogel Loes, eerst in het begin
    van dit jaar zo verdrietige allemaal en dan nu dit, waardeloos
    gewoon. Heel naar dat je nu gewoon niets kunt doen terwijl
    je in je hoofd van alles zou willen doen natuurlijk. Hoop dat
    de operatie niet al te lang op zich laat wachten zodat je daarna
    tenminste weer aan het herstel kan gaan werken.
    Wens je heel veel sterkte toe, en inderdaad zal je toch dingen
    gaan proberen waardoor je linkerhand ook beter gaat meedoen.

    Lieve groet,
    Josephine
    🌼🌹🌼

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O jee, dat is nogal wat, helemaal niks kunnen doen terwijl je een bezig iemand bent.
    Hopelijk kun je de rust vinden om te lezen of te puzzelen.
    Beterschap en hopelijk kun je snel geopereerd worden en gaan herstellen.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Loes, this is terrible that you have broken your arm and will be needing surgery. No baking, nor crocheting......and no embroidery....this is so sad. Your year certainly has been a tragic one. Wishing you a speedy recovery. Take care lovely lady. I will be thinking of you.❤

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Loes wat een pech, dat kost veel geduld ,ik hoop dat het na de operatie gauw mag herstellen. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Dear Loes, sorry to hear this about your broken arm. Sending prayers for your smooth recovery and that God will provide you with new and unexpected blessings as He heals you and loves upon you and draws you nearer to Himself during this time of rest from other things. I am hearing this scripture for you, dear LOES,
    "I have loved you with an everlasting love; I have drawn you with unfailing kindness. I will build you up again, and you , Loes, will be rebuilt." personalized for your from Jeremiah 31:3~4 💙

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een rotjaar Loes!
    Iemand let eventjes niet op en jij zit met de gebakken peren.. Jeetje, dat je arm zelfs geopereerd moet worden, dat valt vies tegen. (ik hoop dat de assistente inmiddels weet dat een foto best héél verstandig zou zijn geweest?!) Ja en dat het je rechterarm is maakt de tegenvaller dubbel zwaar denk ik; nu merk je pas hoeveel je doet hé....aankleden is ook zoiets; superonhandig met één (linker)arm! Niet meer kunnen hobbyen is ook balen, ik hoop dat je snel iets 'alternatiefs' kunt bedenken.... En ik hoop dat je lekker verwend wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach zus, wij zijn opgevoed met de woorden : toe, niet zo flauw. Hupsakee. Pa reed na een val met een gebroken pols kilometers terug op zijn scooter. Het duurde ook lang voor ze wisten dat hij een wervel had gebroken. Wat een pijn.
    Ook ik ging toch maar naar de dokter na 14 dagen met een dubbele breuk bij de pols rondgelopen te hebben.
    Je bent er echt wel een paar maanden zoet mee. Aangroeien gaat snel, maar revalideren duurt lang. Nu besef je pas hoe vaak je je arm gebruikt hè.
    Liefs en heel veel sterkte en beterschap.
    dikke kus van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sorry, Loes for your injury! What a pity to have to stay still for so long! You will have to use a lot of patience ... We hug you tightly with the wish to heal soon ..
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh no! I'm so sorry for you, I hope you heal very quickly, just sit back with your feet up watch TV, read and let everyone wait on you. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Och, wat erg voor je... hopelijk gaat alles vlug beter. Succes.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een botje gebroken? Aan je elleboog zitten er maar 3 en dat zijn echt niet zomaar botJES. Dit is erg en dan nog die operatie. Je moet het mij niet vertellen maar ik had dan meer geluk want bij mij was het links en dat was al zo vervelend. Heel veel moed en succes met de operatie, maar vooral met de revalidatie. 2020 lijkt echt een ongeluksjaar voor je. Het mag nu stoppen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, I am so sorry! I wish you recover soon.

    *Colored kisses*

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tjonge wat een pech zeg! Heel veel sterkte.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een vette pech!
    Vorig jaar heb ik mijn heup gebroken en ik was toen zo blij dat ik nog gewoon kon handwerken. Dus ik snap dat dit echt heel rot is. Heel veel sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat sneu Loes! Heel veel sterkte! Lieve groetjes Tinne x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een botje gebroken? Aan je elleboog zitten er maar 3 en dat zijn echt niet zomaar botJES.
    Uplay365
    VSCR888

    BeantwoordenVerwijderen