AVG.

vrijdag 24 april 2020

Crea 5220, woorden.

Het thema is deze keer: woorden!
Ik heb dit letterlijk genomen.
Hier enkele woordspelingen!
*

Je leert je kinderen netjes met twee woorden spreken.

Ruzie is: met iemand woorden hebben.

Iemand aan het woord laten.

Je kunt het laatste woord hebben.

Iemand op zijn woord geloven!

Je aan je woord houden.

Geen woorden maar daden.

Je woorden op een goudschaaltje wegen.

De woorden inslikken.

Op mijn erewoord!

Met iemand een hartig woordje spreken!

Niet uit je woorden kunnen komen.

Met woorden spelen.

*

Sommige mensen kunnen een hoop
woorden produceren,
zonder eigenlijk iets belangrijks te zeggen.
Dat bedoel ik met bla bla bla.
En die praten maar door zonder
echt naar de ander te luisteren.


Daar kun je geen woord tussen krijgen!


Die hebben dan ook altijd het hoogste woord.

Hoe hebben de anderen dit thema ingevuld?
Kijk maar eens bij:


 Zorg goed voor elkaar en voor jezelf!

15 opmerkingen:

  1. Wat zijn er veel uitspraken met woorden! Erg leuk om ze allemaal achter elkaar zo te lezen...
    Idd... bla bla bla... (laat ik daar nu toch een hekel aan hebben..); zeg gewoon wat je bedoelt, en daarmee klaar...
    Wat heb je weer mooi getekend Loes!
    Goed weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dit is wijn mooie uitwerking, leuk, al die uitspraken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn er een hoop uitdrukkingen met het woord Woord ;o)
    Mooi zoals je twee betekenissen hebt vormgegeven. Inderdaad er wordt een hoop geblabaat... :-)
    Wat kan je mooi tekenen Loes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very true! In this period is good to weigh our words on a plate of gold and meanwhile pronounce a generose word with others. Take care of you!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat zijn wel heel veel betekenissen van het woord

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zijn heel wat uitdrukkingen met woorden. Leuk bedacht om het woord zo uit te voeren.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan, weer anders als anders,want het is toch niet eenvoudig om elke keer weer met iets origineels te komen, maar dat is je goed gelukt :)
    Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk, wat zijn er veel uitdrukkingen waar het woord in voorkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie verzameling woordspelingen laat je ons zien Loes,
    en inderdaad de Bla Bla Bla mensen daar heb ik ook zo'n hekel aan.
    Meestal begin ik expres een gesprek met zo iemand en dan het tegenovergestelde van een Blablabla praatje, meestal is het blaten dan snel af gelopen ;-) Wat kan je mooi tekenen Loes.....

    Fijn weekend......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi blogje! Voor mij is bla-bla toch wel wat anders, eerder koetjes-en kalfjespraat...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met woorden kun je alle kanten uit, zie ik aan je bijdrage. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love your drawing!! And reminder of importance of words!! you remind me of the expression too,from your nice picture.. a picture worth 1000 words!! 💛

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Woorden, ik ben een woordenmens. Ik hou van Gods Woord! Ik schrijf graag over woorden. Ik werk aan mijn 144e column voor Opwekking Magazine... die gaan altijd over 'woorden'.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What a beautiful composition! Some say that words have a life of their own.

    *Colored kisses*

    BeantwoordenVerwijderen