AVG.

vrijdag 13 maart 2020

Crea 5220, boekpagina.

Deze week van de crea 5220 is de
bladzijde van een boek aan de beurt.
Of; als het maar iets met boeken te maken heeft.
Ik heb een oud boek, een omnibus met
vier verhalen.
Het ging toen bij mij om het verhaal:
Lucas de heelmeester.
Maar daar wilde ik niet in knippen.
Het laatste verhaal heb ik hiervoor gebruikt:
 Reddingsvlucht.


Het is geschreven door Elliot Arnold in 1959.
Wat zo fijn is om oude boeken te lezen
dat er geen grof taalgebruik is.
In moderne boeken vind ik dat heel
vervelend en je ziet het niet aan de buitenkant.


Leuk ook dat er tekeningen in staan.


Ik heb het een beetje op de scrapbook manier gedaan.


En de plaatjes uit het boek gebruikt.
Dit is het geheel.


De helft van de titel was verknipt en daarom
heb ik het 'gehandletterd'.

Wil je zien wat de anderen ervan hebben gemaakt?
Kijk dan bij:
Toos 
 



13 opmerkingen:

  1. Ja, ik vind dat ook altijd zonde om te knippen... Soms zelfs ook in tijdschriften. En dan maak ik nogal eens een (kleuren)kopie...
    Mooie uitwerking van het thema, Loes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan! Je hebt zeker een punt wat betreft het taalgebruik. Ik vind zelf oude boeken wel vaak zeer gedateerd. Maar aan de andere kant: ik ben dol op de boeken van Jane Austen. En dat is pas oud! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het een super uitwerking van het woord Loes,
    en inderdaad knippen in boeken vind ook ik lastig,
    maar fotograferen en uitprinten werkt dan prima.
    een mooi geheel is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan zeg, zo komt het verhaal nog eens extra tot leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, in boeken knippen, dat is voor mij ook not done!
    Je hebt het mooi opgelost. Ja, grof taal gebruik, ik ben er ook niet van, maar vooral ook bij jonge dames hoor je het steeds vaker. Jammer :( Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We also like old books very much. Nice processing!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat is altijd wel even een drempeltje om te knippen of te scheuren in een boek. Leuke collage heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt een leuke collage gemaakt. Wat doe je ermee als je klaar bent? Bewaar je het in een boek of hang je het op? Groeten, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke manier heb je gevonden voor dit woord!
    Nel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love old books too, Loes. I love their beautiful bindings, illustrations and the beautiful language one reads within the covers. Your collage is lovely.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt op een leuke manier gedaan. Ik vind het niet erg om in oude boeken te knippen, want het zijn vaak kinderboeken die al stukgelezen zijn of boeken die ik al via de kringloop had en zo is het toch al na vele keren hergebruik. Mooie eindbestemming.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey zus, mooi stukje. Ik erger me ook vaak aan het grove taalgebruik in moderne boeken, en ook op tv en op de straat. Of het allemaal maar normaal is. Geest van de tijd...

    BeantwoordenVerwijderen