AVG.

vrijdag 10 januari 2020

Crea 5220, Rood

Deze tweede week van crea 5220 is Rood.
-
Omdat ik in de wintermaanden veel kleding
heb in het zwart en (wat minder) wit, fleur
ik het op met rood.
Anders is het zo somber.
Bijvoorbeeld deze trui met een los 
kraagje.


Rood is een warme kleur, ik hou er wel van,
maar rood is ook een agressieve kleur, ga
maar eens in een kamer met rode
muren zitten, daar wordt je
erg onrustig van.
Enkele zinnen in onze taal:

Zo rood als een kreeft.
Het is zo rood als bloed.
Een hoofd zo rood als een biet.
 Rood staan.
Avondrood, mooi weer aan boord.
Morgenrood, water in de sloot.

Morgenrood, daar dacht ik aan om te tekenen, maar
we zijn boven aan het opruimen en mijn
teken en schilderspullen zijn nog niet
tevoorschijn gekomen.
Dan maar met de viltstiften van de kinderen,
het geeft niet helemaal het
gewenste effect.


Bovendien is het niet helemaal rood,
meer oranje, er is al veel mee gekleurd
door de kids, maar afijn de volgende keer beter.
*
De agenda die ik kocht voor 2020 is ook
knalrood!





Wat hebben de anderen gedaan?
Neem daar ook eens een kijkje.
Toos 


12 opmerkingen:

  1. Wow je morgenrood vind ik SUPER mooi geworden, knap stukje werk hoor. En leuk zo'n heerlijk knallende agenda. Leuk al die uitdrukkingen met rood. En dat opfleuren met een los kraagje doet me zo denken aan vroeger, zelf had ik als kind ook allerlei losse kraagjes. Mooie bijdrage.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, een vleugje rood kan een donkere of sombere kleur helemaal tot zijn recht laten komen! Tjonge, ook al is je tekening meer oranje dan rood, mooi is ie anders wel....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Curious!Here too we say:"Red like the shrimp"! We really like your drawing!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tekening hoor en rood in combinatie met een andere kleur staat altijd heel goed. Ik vind rood bij een ander meestal toch heel vrolijk staan. Zelf zal ik de kleur niet vlug kiezen. Leuk dat je ook meedoet, ik zet je naam erbij :)
    Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja rood fleurt echt op, fijn met de donkere dagen.
    Je tekening is mooi, straalt warmte uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rood is in al zijn tinten en combinaties heel mooi van kleur om dragen. Hou van deze krachtige kleur! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This sweater is so my style, very cute☺

    BeantwoordenVerwijderen
  8. the sweater is so nice!
    Hi... Would you like to follow each other?
    Fifty Shades Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Red is indeed a lovely colour. A perfect colour for Winter. I love your picture, Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Love your "reds"!! You must look great in the red sweater, and bring brightness to the places you go in it!! I love the marker painting with the oranges and reds, so full of LIFE!! Red is a good lively color for a planner too!!! May all your plans be full of Life and all your plans prosper!! Love!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind je stifttekening heel goed gelukt! Ga je het ook nog en keer met verf doen?

    BeantwoordenVerwijderen