AVG.

zaterdag 30 november 2019

Speculaasstaaf.

We zitten weer in de Sinterklaas tijd.
Allerlei lekkers is te koop, boterletters en chocoladeletters,
pepernoten en kruidnootjes en noem het maar op,
er is zoveel, maar
zoals jullie weten maak ik veel zelf.
Heerlijk om te bakken nu het om deze tijd
winters gaat worden.
Op een regenachtige dag heb ik deze
speculaasstaaf gemaakt.


Speculaasdeeg met amandelspijs vulling!



De tweede gauw gebakken, want de eerste
was supersnel op!
Weet nog niet of op sinterklaasdag dit weer maak
of iets anders,
daar ga ik me nog over beraden.
*
Nu de koude dagen er zijn (vanmorgen iets vorst)
zijn er ook heerlijke ovenschotels om je te verwarmen.
Jachtschotel maak ik al vele jaren.
Er was nog een stuk gaar rundvlees over met saus
en er lagen appels en uien en een halve gele
paprika, dus aan de slag!
De uien en paprika gefruit en gestoofd in de 
vleessaus en daarna het vlees in 
blokjes erbij.


De appels geschild in blokjes gekookt
en grof gestampt met suiker en kaneel er overheen.



Ten laatste aardappelen gekookt,
er puree van gemaakt en als bovenste laag
in de ovenschotel met
klontjes boter er op.


Je kunt er ook geraspte kaas of paneermeel
over strooien en dan zo de
oven in!
Heerlijk!


10 opmerkingen:

  1. Perfect yummies for rainy and cold days....
    Have a cozy weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh lekker jachtschotel is ook echt een winters potje. Lekker gevulde speculaas die ga ik straks nog ff maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemaal erg jummie hoor. Ik lust ook wel een stukje speculaasstaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk he die zelfgebakken speculaas snap het dat het gauw op was!
    Heerlijk die winterkost..
    bedankt voor jou reacties op mijn blog altijd leuk!
    liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alsof ik het ruik... De bakker verkoopt niet veel aan jou, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Delicious!
    I love gingerbread with almond paste! I buy it here, but it's not the same;)

    *Colored kisses*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cozy post filled with delicious winter dishes to keep warm! Ginger rods with almond paste look really good!! I'd like to know any tips how you make the almond paste!! ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow,gingerbread with almond paste sounds amazing! This year I am baking Polish old fashioned long raising gingerbread, also delicious ☺ Greetings from Poland ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Just stopping by to say I am also following, have a lovely evening:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Why, I think Sinterklaas would be much too much of a temptation for me. =)

    BeantwoordenVerwijderen