AVG.

woensdag 21 november 2018

Dankdag.

Vandaag was het bij ons Dankdag
dat is 2 weken later dan de landelijke
Dankdag, tenminste, waar dit nog
wordt gehouden.
Er zijn zoveel dingen waar we dankbaar voor zijn.
Dat we er nog zijn en nog samen gezond zijn.
Voor de kinderen en de kleinkinderen. 
Dat de kinderen nog bij elkaar zijn, want
je hoort tegenwoordig van zoveel gebroken gezinnen.
We hebben het hier goed, er is geen
oorlog en er zijn geen rampen,
we hebben geen honger of armoede.
Zijn dit geen reden genoeg voor dankbaarheid?
We hebben eten en drinken en een
dak boven ons hoofd.
We zijn ook goed met de familie onderling.
En we zijn dankbaar dat we mijn
lief moedertje nog vaak kunnen bezoeken.
En zij is dankbaar dat we telkens komen
en met haar een rondje gaan lopen door Bru.
En wonderlijk genoeg is het dan altijd
mooi weer, in de 3 jaar dat we dit doen
hebben we nog maar twee keer
regen gehad, is dat niet bijzonder?
*
Hier laat ze haar sleutel zien en zegt ons dat
er eigenlijk nog een klein
sleuteltje aan hoort, ze wist even niet
waar dat sleuteltje van was.

 
Toen we naar huis reden wist ik
plotseling wat voor sleuteltje het was:
van haar brievenbus!
*
Twee weken geleden was het Dankdag in Bru geweest
en het is fijn om naar de kerk
van mijn jeugd te gaan.
Toen ik in de auto er naar toe reed,
kwam dit lied in me op:

"Vraagt naar de HEER en Zijne sterkte
naar Hem, die al uw heil bewerkte
Zoekt dagelijks Zijn aangezicht ...
Ps 105:3

*
Raar eigenlijk, want dit lied ken ik
helemaal niet uit mijn hoofd,
maar het kwam er zo maar uit.
Toen ik naast mijn zus zat en keek
wat we het eerst zouden gaan zingen,
kreeg ik een brok in mijn keel,
want op het bord stonden de verzen 2 en 3
van Psalm 105!!! (oude rijm).
*
Ook toevallig kwam ik in de kerk een oude schoolvriendin
tegen, die ongeveer 10 jaar was toen
ze verhuisde naar een ander dorp.
Mijn kleindochter had een Poezie-album
gekregen en had gevraagd of wij er
een versje in wilden schrijven.
Ik had mijn oude Poezie-album
opgezocht om een versje of gedichtje
uit te zoeken
en daar kwam ik het versje
tegen van die oude schoolvriendin!!
*
Zoals de dominee vanmorgen zei:
"Er gebeurt niets bij toeval".

9 opmerkingen:

  1. Hello dear Loes!
    Happy Thanksgiving day! I hope you had a great day visiting your sweet mother!
    I didn’t know you wrote poem in your childhood! Your granddaughter has your talent too!
    Yes,we must be grateful for what we have! For the minister do you mean Mark Rutte?
    I saw him as i had my coffee at my favorite place in The Hague,Luden Cafe !He’s so friendly with all the people! Thank you for sharing your fond memories! Have a lovely evening!
    Hugs!
    Dimi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, erg gebeurt niets bij toeval. Dit moest zo zijn.

    Wat hebben we veel te danken hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoveel om dankbaar voor te zijn!

    We vieren het morgen hier in de VS. :) Ernaar uitkijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bijzonder en wat mooi God is altijd in de buurt dat zie je maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely words !
    Lovely lady !
    Have a nice day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. É verdade a vida hoje está muito boa e só temos agradecer. Que senhora adorável e sábias palavras ela nos traz.
    Bjos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Happy Thanksgiving! What beautiful words of thanks and song of the Psalm!! Your mom looks so sweet!! ♡♡

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi verhaal en fijn dat je het nog met je oma kan doen.
    psalmen kunnen zoveel zeggen...
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I really like your site and content so much,thanks for sharing the information keep updating, looking forward for more posts.
    gclub

    BeantwoordenVerwijderen