AVG.

zaterdag 11 juli 2015

Abrikozentaart en pitten.

Echt zomers is deze abrikozentaart.

Abrikozentaart
Abrikozen, heerlijk ! 
Want ze zijn er volop.
Vorig jaar heb ik deze taart
ook al geprobeerd, maar de abrikoosjes
moeten echt zoet zijn, van die Turkse.
Ik vond het toen veel te zuur.
Deze keer heb ik kleine abrikoosjes
en ze eerst in een suikerstroop gezet,
voor de zekerheid dat ze toch zoet zouden zijn.



Toen ik de abrikozen gehalveerd had,
heb ik de pitten gekraakt.



De abrikozenpitten kun je ook eten, ze zijn bitter,
maar heel goed voor je, want ze bevatten vitamine B 17.
Wij eten dagelijks deze pitten of bittere amandelen,
maar met mate zo'n stuk of 5 per dag.
Wil je meer hierover weten?
Google dan eens op abrikozenpitten of vitamine B17.

Verder met de taart:
ik had eerst een harde deegbodem gemaakt
en toen met kwark en eieren en suiker
een vulling geklopt.
Daar de uitgelekte abrikozen op gelegd en
45 minuten in de oven. 

Deze taart was wel lekker en niet te zoet.
Wat een blauwe foto !
Maar het dienblad waar het op staat is blauw
en dat geeft ook weerschijn.

8 opmerkingen:

  1. Dat ziet heerlijk uit Loes! Nog een fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker, Loes!
    Dat van die pitten wist ik niet, wel wist ik dat noten en zaden überhaupt gezond zijn.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmmm lekker zeg!
    En weer wat geleerd... Abrikozenpitten eetbaar, nooit geweten.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh my, this looks delicious, my friend! I have never made anything with fresh apicots, but this certainly looks like a winner! Thinking of you and wishing you a beautiful new week. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mmmmm ...wat ziet die taart er lekker uit ..heerlijk !!!
    van die abrikozenpitten kan je ook likeur maken ..(Ameretto) ...
    heel veel groetjes ...en ik wens je een fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke post. Ik ben allergisch voor heel veel fruit jammer genoeg. Maar gedroogde abrikozen kan ik wel eten! Daar ben ik dan ook helemaal blij mee.

    Je taart ziet er overheerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mjammie! Nooit geweten, dat van die pitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De pitten smaken bitter, ze worden ook wel gebruikt in bitterkoekjes, lees maar eens op de verpakking, meestal staan er abrikozenpitten op vermeld.

      Verwijderen