AVG.

dinsdag 25 november 2014

Broodje zuurkool en ander lekkers.

Zuurkool....heerlijk!
Maar zuurkool op een broodje ????
Dat leek me nou helemaal niets,
tot ik hier keek en het
direct probeerde.


Nou, dat was echt lekker....tenminste, IK vond het lekker,
want smaken verschillen nu eenmaal,
want misschien vind jij het wel niks.
Nu heb ik het al een paar weken elke week gegeten en niet alleen op brood.

Waar ik ook dol op ben.....
is koolraap, die is er nu weer volop en
dit recept maak ik dikwijls.
Soms met een aziatische smaak van rode pepers
gember en chilisaus.

Dit recept heb ik al heel lang en komt uit
een leuk kookboekje en maak ik nog
regelmatig. Vooral het sausje vind ik superlekker.
Dat bracht me op het idee om zo'n soort
van dressing te maken voor salades.
Bijvoorbeeld:
citroensap met sesamolie en
chilisaus (wij zijn haast grootverbruikers tegenwoordig),
verder gewoon wat zout en peper.
Heel lekker over een gewone sla.

1 opmerking:

  1. Zuurkool op een broodje met mosterd en plakje worst is overheerlijk. Wordt hier trouwens geregeld gegeten. Ook koolraap kan je in heel wat gerechten verwerken en is aangestoofd als groente eveneens heel lekker. Dit zijn eigenlijk groenten die bij velen wat in de vergeethoek geraakt zijn. Daarom vind ik het heel leuk dat je deze groenten eens in een bericht terug aankaart. Bedankt voor de receptjes en hopelijk mogen er nog vele berichtjes volgen als deze :-)

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen