AVG.

dinsdag 15 april 2014

Familiewapen

Bij het borduren van Randje per week
was er een randje bij die erg blauw was.
Omdat het merendeel uit rood bestaat,
vond ik het niet mooi.
Toen mijn lief zei dat het leek of ik er dikke blauwe 
streep onder had gezet, twijfelde ik niet langer
en heb de hele rand uitgehaald.
(Net zoveel werk als het borduren zelf hoor !)

In plaats daarvan heb ik mijn familiewapen geborduurd.
Onze stamboom is eens opgezocht en ze zijn
kunnen komen tot 1600.
We zijn oorspronkelijk uit Zuid Beveland afkomstig.
Ik ben best trots op het wapen,
vroeger was het Noorthouk, later
is het Noorthoek geworden.
Daarnaast heb ik mijn initialen geborduurd
de letters L en N.
Ik vond zulke sierlijke letters wel passen bij het wapen.


familiewapen Noorthoek

Verder heb ik weer bijna de randjes klaar,
op de laatste na.



De volgorde is nu wel anders, en ik vind
dat de randjes steeds mooier worden.
Het randje onder het wapen was eigenlijk blauw met een beetje rood,
maar ik heb het andersom gedaan,
 want ik wil de hoofdkleur toch rood houden.

Het familiewapen is donkerrood en eigenlijk is
het kruis zilver, maar ik wilde het maar bij één kleur  extra houden,
de kroon en de strepen en ook de ster linksonder is goud.
Dat rood kwam wel goed uit bij de merklappenrandjes,
 maar het goud erbij kon nog net
en dat is ook de enige uitzondering.
Ik ben er zo wel tevreden mee.

3 opmerkingen:

  1. Vielen Dank für Deinen netten Kommentar, hat mich sehr gefreut. Dein Familienwappen ist klasse.
    Frohe Ostern
    Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden. Leuk om te zien hoe iedereen een eigen invulling aan de randjes geeft. Zo worden het toch allemaal persoonlijke werkstukken.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen