AVG.

dinsdag 11 maart 2014

Babypop

De bruine babypop die van mijn dochter is geweest
heb ik weer tevoorschijn gehaald.
Ze was er vaak met een vriendinnetje,
die ook zo'n pop had,
samen mee aan het spelen met de poppen in een wandelwagentje.

Ik heb er toen een jasje voor gehaakt.

gehaakt jasje




Het patroon had mijn moeder eens opgeschreven voor mij,
zij heeft tientallen van zulke babyjasjes gehaakt,
maar dan wel allemaal in het wit,
voor de kleinkinderen, voor de vrouwenvereniging,
en eigenlijk voor iedereen die zo'n jasje wilde.
Omdat de pop best wel een groot hoofd had,
moest ik de capuchon wel wat groter maken.


De pop heeft hier een jurkje aan wat ik voor mijn dochter bij de geboorte
had gekregen.

Dit jurkje heeft mijn moeder toen voor haar pop gebreid.



Ze had de babykleertjes van haarzelf
om de pop telkens iets anders aan te doen.
Ze heeft er eindeloos mee gespeeld,
 met haar vriendinnetje samen
en ruilen, ze bedachten de gekste combinaties.
Nu mag háár dochter er weer mee spelen.
En iets nieuws wil er altijd wel in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten