zaterdag 17 november 2012

Gehaakt gordijn 3

Half september begonnen
om een gordijn te haken
voor het raam
van mijn keukendeur.
Het gordijn is helemaal gehaakt in
dubbele stokjes.
Dat was een hele klus,
vooral omdat
het patroon
niet toereikend was voor
de lengte van het raam.
 Die bijna 1.30 hoog is.

Toen het eindelijk klaar was
bleek dat bij het spannen
het gordijn
veel te smal was :-( !

Dus weer de haaknaald gepakt
en de zijkanten bijgehaakt.
De eerste keer was het patroon niet naar mijn zin.
Het moest nog iets breder.
Hè, weer niet goed!
Het was te ruim, nu ging het rimpelen !!!

Nog maar eens uitgehaald,
en de boel wat strakker gemaakt.
Maar nu paste het goed.



gehaakt deurgordijn



Ik ben erg blij dat het gordijn klaar is
en dat er nu weer tijd is om verder
te gaan met de
granny's met de roosjes.


11 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk! Zelf ben ik op zoek naar een patroon van een gehaakt gordijn voor mijn schuurdeur waar ik tegenaan kijk, goed idee!
    groetjes
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Astrid, er zijn vast wel meer leuke patronen.
      Maar deze pauw vond ik direct mooi.
      Misschien wil ik er nog wel een maken als ik een geschikt patroon vind.

      Verwijderen
  2. Prachtig gordijn!!!!! Schitterend! Heel mooi gemaakt hoor, wat zal je trots zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je voor mij een goede foto zodat ik hem kan namaken of het tel patroon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Gonnie, stuur me je email adres, zodat ik je het patroon kan geven.
      Loes.

      Verwijderen
    2. Hallo Loes, zou ik het patroon van het gordijnmet de pauw ook van je mogen? Mijn mailadres is josmarwe@hotmail.com Alvast hartelijk dank! Vr gr Josephine

      Verwijderen
  4. Dag Loes zou ik van jou het patroon van de pauw mogen hebben ,ik wil hem maken voor mijn dochter die nu net een huis heeft gekocht. Ik wacht af vr groet van Tineke Buys mail buystineke@ gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè hè eindelijk vind ik de pauw, die ik vroeger zo mooi vond. Heb je voor mij alsjeblieft het patroon zou er heel blij mee zijn. Groetjes Douwine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Loes, wat is ie mooi ! Zou ik ook het patroon mogen? Mijn email is yabbahut@gmail.com. Alvast heel erg bedankt. Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen