AVG.

woensdag 5 juni 2019

Lady of the Lake.

Niet zoveel gehaakt de laatste tijd.
Maar nu kan ik ze eindelijk toch laten zien.
Deze wat grotere blokken heten
'Lady of the Lake'
oftewel
"de Vrouwe van het Meer'.


Er zijn verschillende versies en namen, maar
laten we het maar op één naam houden.
Viviane, de Vrouwe van het Meer
waar het mytische eiland
Avalon ligt.

Het eiland Avalon werd dan ook heel zelden
gezien, omdat het meestal
in de nevelen gehuld was.
Toen koning Arthur stierf werd
het zwaard Excalibur in het meer
gegooid, voordat het
het water raakte, kwam er een hand uit 
het water dat het zwaard opving. 






Het midden van dit blok stelt het
eiland Avalon voor, met de grijze kleur
als de nevelen die over het water zweven,
het lichte blauw is het water,
het groen is het eiland en
het gele hart is de Vrouwe
van het Meer, Viviane.
Dat is denk ik wel de beste omschrijving.



Achtergrond en afkomst van de Vrouwe van het Meer
komen uit de oudheid en de
                                                             folkloristische vertellingen.




Er zijn 4 blokken van 'Viviane'.
*
De volgende blokken worden veel
kleurrijker en zijn ook
aanzienlijk groter dan
die nu klaar zijn.
Daar gaat veel tijd in zitten,
 dus zal het wel een tijdje duren
 voordat ik ze u kan laten zien.

8 opmerkingen:

  1. Your Vivianes are lusciously gorgeous, Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn prachtige blokken! Wat vind ik het toch een leuk idee om zo'n verhaal uit te beelden via vierkantjes en er dan zo'n deken van te maken. Het verhaal erbij is geweldig Loes! Ik zie het helemaal voor me...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze 4 blokken zijn heel sfeervol mooi gemaakt ...
    Op naar de volgende ... fijne donderdag liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze 4 zijn alvast heel mooie blokken. En het verhaal er achter is leuk.:-)

    BeantwoordenVerwijderen