AVG.

dinsdag 11 juni 2019

Twee jarigen.

Dit Pinksterweekend hadden we
twee jarigen, mijn lief was zaterdag
jarig en Ellis op maandag.
*
Voor zaterdag had ik twee taarten gemaakt.
Een rabarberschuimtaart.
Ik hoor jullie denken...rabarber???
Wie maakt daar nu een taart van? 
Het ziet er niet zo mooi uit.
Maar echt, deze is super lekker.
Twee weken geleden heb ik de taart
ook al gemaakt, om voor te proeven en
we vonden hem zó lekker, die was in een
mum van tijd helemaal op.




Twee springvormen heb ik gebruikt,
eerst een cakebeslag met alleen de dooiers van de 
eieren en het eiwit stijfgeklopt,
er bovenop, de bovenste met kokos bestrooid.
Een laag rabarbermoes met
aardbeien erdoor. Wel heb ik gelatine
erin verwerkt, anders pruilt de vulling
eruit als je het aansnijd.



Op de rabarberlaag een dikke laag slagroom.
Het zag er toch wat rommelig uit, maar
dat maakte niet uit, deze taart was
het eerste op.
*
De tweede taart is een blauwe bessentaart
met advocaat.
Ook bij deze taart heb ik in de pudding
gelatine gedaan, want ik wilde niet
het risico lopen dat de vulling te slap was.
En dat was maar goed ook, want met 3 blaadjes
ging het net goed.😊


Er waren zelfs gasten die van allebei wilden proeven.
Dus kregen ze een klein stukje van
alle twee de taarten.


De blauwe bessen zijn in het beslag verwerkt.
De oudrose glazen taartschaal is van
mijn oma geweest, waar ook
kleine schaaltjes bij horen en ik ben
daar echt heel zuinig op.

*

Voor Ellis' verjaardag deze rose taart.
 (natuurlijk is ze dol op rose)



Ze wilde iets met harten, daarom deze
hartjes op stokjes.





De taart is versiert met suikerbloemen,
kleine grijs/wit/rose hartjes en
de onderkant met gemengd strooisel
en een paar toverballen.


De vulling en de buitenkant is een zachte
frambozencrème.
De taart zelf is een Red Velvet!
Ook deze vonden ze lekker !
😄
We zijn er half de middag naar toe gegaan
en mijn dochter had er ook nog eten bij gemaakt.
Na de koffie en wijn of fris
konden we van een buffet pakken.
Ze had aardappelsalade, taart van spinazie en feta
in filodeeg, plaattaart met aubergine, groene salade
met rucola en wortel,tortilla,
stokbrood en smeersels, pesto en
voor de kinderen 2 soorten pizza!
Daarna had ze warempel ook nog
een toetje!
Banoffee, van banaan, slagroom,
en dulce leche caramel.
Verrukkellijk.
Niet al haar vriendinnen waren er,
een paar waren weg met het weekend.
Ze zijn met een meidengroep van 6,7 meiden
al vanaf de lagere school die altijd
nog bij elkaar komen.
Eén vriendin nam tegelijk afscheid,
ze gaat voor een jaar werken in
Sint Maarten. 
Ze heeft daar al meer enkele jaren
gewoond en gewerkt, ze was net terug
in Nederland toen die orkaan
Sint Maarten trof.
*


8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met de jarigen en wat ziet het er mooi uit. Soms dingen uitproberen zoals met rabarber is t=och echt te gek zeker als het ook nog zo goed lukt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I must admit when I read of a rhubarb cake I did wonder. =) BUT.....if you cooked a rhubarb cake then it couldn't be anything but delicious. I LOVE red velvet cakes and that icing looks amazing. It looks as if you all enjoyed the most wonderful celebration.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe krijg je het weer bedacht! Gebruik je er ook bestaande recepten bij of verzin je alles zelf?
    Van harte gefeliciteerd met de twee jarigen, en de taart zal inmiddels vast op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er weer super lekker uit,en soms is minder mooi het lekkerst...
    en ik lees dat je dochter ook lekker en apart kan koken.
    gefeliciteerd met die 2!Liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat jouw taarten in een mum van tijd op zijn is TOP
    Ze zien er altijd zo lekker uit Loes ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd voor de jarigen. Wat een lekkere taarten weer. En rabarbertaart is zoooo lekker … njamie! Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi zus, de advocaattaart was heerlijk. eigenlijk had ik ook een stukje van die rabarbertaart moeten proeven....
    En dan de taart voor Ellis... mooiii!! red-velvet is zo lekker.
    tot volgende week!!

    BeantwoordenVerwijderen