AVG.

dinsdag 26 maart 2019

Twee jarigen!

Twee jarigen achter elkaar.
Mijn moeder was zaterdag jarig en
mijn zoon vandaag.
Voor moeder heb ik een grote
slagroomtaart met kiwi en
mandarijn gemaakt.


Het was druk, 's morgens en de
hele middag veel visite gehad.
Maar ze genoot van de aandacht en
de vele cadeautjes die ze kreeg.


Mijn zoon is vandaag jarig en we
zijn vanavond naar hem toe geweest.
Met taart natuurlijk.



De vullingen zijn een zachte mousseline
en een overheerlijke chocolademousse.




****

Toen ik hoogzwanger was van mijn zoon en
mijn moeder jarig was, (op zaterdag,
23 maart net als nu) wilde ik dolgraag
naar haar toe.
Maar wij hadden nog geen auto en we
moesten ook nog eens met de boot
(pont) mee naar de overkant, en er reden 
ook niet veel bussen.
Wat nu?

Mijn lief zei dat het niet kon,
jammer, we slaan het maar over.
WAT??? O nee,
maar ik moest en zou naar mijn
moedertje !
Ik had last van heimwee, niet alleen
naar mijn thuis, maar ook naar
de gezelligheid van Bru,
de familie en vrienden,
die miste ik heel, heel erg.
Mijn lief had wel een motor,
dus op mijn aandringen zijn
we op de motor (ik achterop) naar de
verjaardag van mijn moeder gegaan.
Thuis keken ze er wel van op.
Ben je toch nog gekomen? zeiden ze,
kind toch, en dan nog wel op de motor!
Mijn tante zei dat ze mij thuis zou
brengen met de auto, ik mocht echt
niet meer terug naar huis
op die motor, in geen geval, zei ze.
Ik was 10 april uitgerekend, dus ik dacht nog wel
dat ik tijd had.
Maar op dinsdagmorgen 26 maart werd onze zoon al geboren!
Vijftien dagen te 'vroeg'!
Ik denk niet echt dat hij te vroeg kwam hoor,
want zijn zwarte haartjes hingen over
zijn truitje en zijn nageltjes
waren zelfs te lang!
Toen mijn ouders kwamen kijken zei
mijn moeder: Zie je nou wel, hij is losgeschud
op die motor!! 😄 😂

Als we ergens naar toe gingen, dan met
ons drietjes op de motor, dat
ging prima. Tot onze
dochter eraan kwam, tja,
met z'n vieren dat was moeilijker haha.
Mijn zoon heeft ook een motor,
dat zat er al vroeg in,
nog vóór zijn geboorte, hihi,
hij is een echte motormuis.

 
Hier is hij op een racecircuit in Frankrijk.
***

11 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige taarten heb je weer gemaakt! Ik kijk nergens meer van op bij jou; de bakker doet het je niet na... Je familie boft maar!
    Dubbel gefeliciteerd hoor, en wat ziet je moeder er nog fris uit. Fijn om haar nog te mogen hebben...
    En wat een heerlijk verhaal over de rit op de motor, hoogzwanger...ja daar kon alleen maar een motormuis van komen toch?
    Hopelijk doet hij wel voorzichtig...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sweet friend, you make the loveliest cakes! And I imagine they taste delightful!

    Your mother is simply beautiful...what a sweet picture of her. And wow! Just look at your son on his motorcycle! I agree with Elizabeth...I hope he is careful. Hugs to you, dear one!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met beide jarigen!Leuk dat je Moeder er nog is, geniet er maar van!
    Mooie taarten, en vast super lekker!

    Dat kon vroeger nog gewoon, op de motor! Kom daar nu maar eens om!! Tijden veranderen!Vaak is het beter, maar ook wel eens overdreven!

    Fijne dag verder.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi zus,

    Ik kan me dat nog goed herinneren, de consternatie op moeders verjaardag dat je met je dikke buik achter op de motor zat. Hahaha. Reuze spannend vonden we het om voor de eerste keer tante te worden.

    De taart voor moeder was superlekker. Om 's morgens, 's middags en 's avonds een stuk van te eten. :-)

    M

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schitterend verhaal, geen wonder dat het een motor liefhebber is.
    en je taarten....wederom prachtig,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi zus, ik herinner me het ook nog, dat moeder zei dat de baby losgeschud was op de motor, toen hij 3 dagen later geboren was. Wat waren we allemaal trots op je!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk lieve zussen, dat jullie allebei op dit stukje reageren. Dat heeft toen wel indruk op jullie gemaakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your mother's comment about your son being shaken gave me a little chuckle. 😁
    Your dear mother is precious! You can see which a sweet serene in her beautiful face.
    Happy birthday to both your mom and your son.
    Your son is something on that bike!!

    Happy Day to you 🌷

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Happy birthday to your dear mum and son, Loes. Oh my goodness, did you really ride a motor cycle when you were nearly full term?? Your son's cake with all that scrumptious filling looks fabulous. How sweet your mom looks and I love the photo of your son on his motor bike.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd aan de jarigen! Wat een lekkere taarten zien er dat uit. Mooi ook. Zottekes zo hoogzwanger op een moto! Je hebt je zoon de motorvirus inderdaad met de paplepel ingegoten! :-) Stoer die foto van hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Such a special double birthday, and story to go with it!! Happy Birthday to your beautiful Mother and adventurous son!! And you in the "center" as you nourish them with your Love and wonderful delightful cakes that are not just cakes but tastes of the joys and preciousness of life!!!Love and Blessings!!♡

    BeantwoordenVerwijderen