AVG.

woensdag 19 februari 2014

Fruittaart en toetjes

Dit weekend heb ik een fruittaart gemaakt.
Altijd lekker en niet zwaar.




Bak altijd zelf de bodem, laat die droge en kruimelige taartbodems
alsjeblieft in de winkel liggen, koop ze echt never NOOIT.

Het recept is easy:

Vet een taartblik in met verhoogde bodem en knip voor het verhoogde deel
bakpapier op maat en vet dat ook in en
bestrooi met paneermeel. Dan komt het beter los na het bakken.

Klop met een mixer 2 eieren en 100 gram suiker licht en luchtig
ongeveer 8 - 10 minuten.
Voeg dan zachtjes kloppend 100 gram zelfrijzend bakmeel toe.
Verspreid dit beslag op het bakblik en zet in de oven
ongeveer 25 of 30 minuten op 180º C

Uit de oven direct op een rooster storten, anders komt het niet goed meer los.
Haal het bakpapier eraf en laat afkoelen.

Je kunt het met allerlei fruit beleggen,
deze keer heb ik een blik perziken gebruikt.
Laat ze uitlekken in een zeef en snijd de perzikstukken in plakjes.
Leg ze rondom op de taart.
Met een gedeelte van het sap kun je het indikken met
Taartina of gelatine (meer geduld voor het opstijven).
Versier de taart eventueel met slagroom.


Voor de kids had ik een toetje bedacht:



Ik had nog wat tutti-frutti, dat heb ik gepureerd en vermengd met appelmoes,
daaroverheen (zelfgemaakte) gele vla.
Tot slot een toef slagroom,
en voor het mooi nog wat hagelslag.

LEKKERRR.

1 opmerking:

  1. sjonge zus, dat ziet er weer verrukkelijk uit. en dan tutti-frutti gepureerd, wat een goed idee. liefs, M

    BeantwoordenVerwijderen