AVG.

donderdag 13 januari 2022

Haken en breien.

Bij Marjan zag ik dat ze een prachtig boekwerk
gemaakt heeft en elke bladzijde daarvan
heel mooi rondom gehaakt.
 Wat een goed idee kreeg ik daar!
Om onze Bijbel zit  een kaft die aan de randen
met raffia aan elkaar is gezet.
Het is al een poos dat het raffia aan het verteren is en
telkens als we gelezen hebben
liggen er op tafel kleine stukjes raffia.
Toen ik dat bij Marjan zag, dacht ik:
dat kan hier ook bij.
Een grote bol fijn rood katoenen garen opgezocht, die
had ik nog en met een dunnere haaknaald,
die net door de gaatjes paste,
heb ik het kaft weer fijn
aan elkaar gezet.
Het is weer als nieuw!



Dan het breien: nu het guur en koud is
kun je wel een dikke warme muts gebruiken.
Van Lanarte: 36% wol, 44% acryl en
20% polyester, een pluizig garen.  Met twee
draden en naalden nr. 7 heb ik deze muts
lekker grof gebreid.


Gisteravond begonnen en eind
van de middag klaar!


Een leuk werkje tussendoor. 
Er gingen 4 bollen van 50 gram in.
Nu zal ik geen koude oren meer
hebben als we gaan fietsen.

Groetjes, Loes


12 opmerkingen:

  1. Wat fantastisch Loes de inspiratie die je kreeg door de post
    van Marjan, en het resultaat is PRACHTIG geworden. Dit stofje
    ligt ook prettiger in de hand denk ik?
    En inderdaad met dit weer is een lekkere warme muts zeer beslist
    geen overbodige luxe. DE muts lijkt me heerlijk zacht als ik het
    zo op de foto goed kan inschatten, Daar zal je veel plezier
    van hebben, de winter duurt nog even voort.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je ook een kaft hebt omgehaakt! De Bijbel ziet er weer mooi uit nu.
    Je muts ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie het voor me hoe dat raffia gaat rafelen en uit elkaar valt...
    Super oplossing om de bijbelhoes op deze manier weer netjes te maken!
    Mutsen breien is een leuk werkje en het fijne is dat ze lekker snel klaar zijn en er altijd wel liefhebbers voor zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi is de kaft geworden, vooral de kleuren vind ik mooi.
    Fijn hè, zo'n muts, vooral nu, het is echt "koude oren weer"

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die kaft ziet er weer als nieuw uit, fijn dat je bij Marjan de inspiratie vond. En die muts heb je lekker snel gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi kaft foed gedaan. En een lekkre warme muts heerlijk breiwerkje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, wat een goed idee om zo de kaft te vernieuwen.
    Lekker warme muts en snel gemaakt, super !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What a lovely idea the cover is great. I love the hat! have a great weekend. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love the new cover you fashioned for your Bible, Loes. The red crochet edging is very effective. Fabulous hat. You will need that to keep you warm whilst you are cycling about.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie kaft en je Bijbel kan weer jaren mee :)
    Tja, die muts kun je nu goed gebruiken, zeker als de zon zich niet laat zien en het toch gezond is om er even op uit te gaan.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gave kaft. Ik wil er wel eentje van je kopen ;-)
    Jeb je een patroon van die muts?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk he dat je door andere op een idee gebracht word.
    Mooie kaft om de bijbel.
    Enne de muts kun je nog goed gebruiken.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen