AVG.

vrijdag 26 februari 2021

Crea 5221, letter D.

 Voor de tweede week de letter D.
De bloemenkinderen van Mary Cicely Barker zijn
zo  schattig en zo prachtig getekend en 
zeker ook  tijdloos, ze blijven echt altijd mooi.
Ik ben dol op die bloemenkinderen.
Jammer dat ik bij de letter B,
Braampje niet heb laten zien die ik 
vorig jaar geborduurd heb.
Tja, niet aan gedacht.
Maar bij de D kwam ik de dubbele
Madelief tegen.
In het Engels is het de Double Daisy. 
Twee D's maar liefst.
Die heb ik geprobeerd om na te tekenen.
Met aquarelkleurpotloden
en fineliners. 
Het zijn zo tere en zachte kleurtjes geworden.
Een schattig kindje tussen de madeliefjes.


Ik wil wel gaan proberen om telkens een
bloemenkindje te tekenen,
maar weet nog niet of dat met
elke letter kan.
Of misschien wel alleen een bloem
zonder een bloemenkindje.
**

Vanmorgen schijnt het zonnetje vrolijk,
maar ik voel me niet vrolijk,
want het is vandaag precies een jaar
geleden dat mijn lieve moeder
is overleden.
We missen haar zo.

14 opmerkingen:

  1. Heel wrg leuk ik maak ze wel van vilt❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is mooi geworden! Mijn borduurtje van de bloemenkinderen komt bij de G. Ik vind die gedichtjes ook zo leuk, ik heb de hele serie boekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de tekening mooi geworden! Ik heb er lange tijd terug eens één van vilt gemaakt, voor een jarige juf.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, zo'n dag blijft in herinnering. Deze week was het 6 jaar geleden van mijn vader, en ook al dacht ik er niet de hele dag aan.. er kwamen toch veel herinneringen boven aan die laatste uren naast zijn bed.
    Prachtig die bloemenkinderen. Jij kunt zò goed tekenen! Vroeger heb ik bloemenkinderen van vilt gemaakt, en volgde daar workshops voor. Dat was toen helemaal in.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your drawing is sweet, Sending you many hugs wrapped in love at this time, lovely Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blijven altijd moeilijke dagen hé, het voelt zo onwerkelijk.
    Maar gelukkig heeft je moeder deze nare tijd niet mee hoeven
    maken, en dat is een troost.
    Fantastisch hoe je dit getekend hebt Loes, inderdaad zo lieflijk
    en teer. Zelf ben ik ook gek op de bloemenkinderen.
    Ben heel benieuwd wat je ons nog meer gaat laten zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterkte deze dagen, wel fijn dat je mooie herinneringen hebt. De bloemenkindjes vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, zo’n dag blijft altijd moeilijk, maar ik hoop dat de mooie herinneringen je toch enige troost geven.
    Je tekening is prachtig en gisteren zagen we tijdens onze fietstocht over de dijk dat ze er opeens weer waren. Madeliefjes, zó mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tekening van het bloemenkind.
    En, ja het gemis van je moeder begrijp ik.
    Gr. Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een dagen vol herinneringen, sommige doen pijn, andere maken blij. Het eerste jaar is om, het verdriet en gemis is niet minder. Al die 'eerste keren zonder moeder' zijn nu voorbij... (volgende week is het voor mij zover...)

    Je tekening ziet er mooi en teer uit, het past misschien wel bij de herinneringen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alweer een jaar en toch ook zo kort geleden nog maar. Moeten teren op herinneringen is niet altijd even makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een Moeder sterft altijd te vroeg, zeggen ze! En dat is helemaal waar!!
    Knap gemaakt hoor!!
    Ik zeg altijd dat ik niet kan tekenen. Maar als ik de stenen bekijk, die ik maakte valt dat toch wel mee!!
    En al doende leert men!!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi, ik doe ook mee vanaf vandaag. ben meteen volger bij je geworden. Mooi blog!

    BeantwoordenVerwijderen