AVG.

vrijdag 23 oktober 2020

Crea 5220, ruitvorm.

Dit keer is de ruitvorm aan de beurt.

Het is zo handig als je wat achter de hand hebt.
Bijvoorbeeld de gehaakte gordijntjes.
Die heb ik gehaakt in 2012,
is dat echt al zo lang geleden?
En er is ook al heel vaak naar gekeken
en naar het patroon gevraagd.
Dat patroon komt uit een oud boekje
van Durable, dat van mijn moeder 
is geweest. 
Het patroon heeft een duidelijke ruitvorm.
 

Het gordijntje is gehaakt met gewone
witte katoen en blijft in de was ook mooi wit.
Het is een ruitvorm met een ster
in het midden.
En tussen de ruitvorm zijn er weer
twee kleinere ruiten. 
Het is en blijft mooi, want ik heb er
twee gehaakt, ook voor mijn
keukenraam, die is een beetje langer,
dat kwam mooier uit.
Het gordijntje is al meer dan
eenentwintig duizend keer bekeken.
 

Het is zo populair dat het patroon al
tegen de vijfhonderd keer is
aangevraagd!!!
Wil je het patroon dan stuur ik het je gratis door,
vermeld dan wel je e-mail adres.
 
Wat hebben de anderen voor ruitvormen?
Kijk dan eens bij:
 
 
 

25 opmerkingen:

  1. Eenentwintigduizend keer bekeken, hallo zeg, niet mis !
    Inderdaad een mooi patroon, ze hangen daar maar mooi te wezen in je huis. Gezellig !
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It's a beautiful pattern Loes I wouldn't have the patience to work with thin crochet cotton now. I love the diamond shape come to think of it my Queen Blanket is made up of diamonds, have a lovely weekend 😊xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke gordijntjes, echt een mooi patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful !!!!! Your curtain is perfect !!!!
    Have a nice weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat is het een hoop keer bekeken, geweldig!
    Het gordijntje zie ik hier ook iedere dag voor het raam hangen, maar ik heb geen moment de link gemaakt naar de opdracht van vandaag. Geweldig dat jij dat wel hebt gedaan en mijn ogen hebt geopend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die ruiten zijn duidelijk te zien. Wat was het leuk om gordijntjes te haken hè..., ik heb ze ook nog bewaard.
    Gaaf dat er zoveel mensen belangstelling voor hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is veel! Maar dat is ook echt een heel fraai gordijntje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn (inmiddels overleden) moeder haakte deze vroeger voor op mijn kamer. Ik kan me het Durable boekje goed herinneren, maar geen idee waar dat gebleven is. Je zou me heel blij maken met het patroon. Hoe kunnen we dit doen (zonder mailadressen op het www te vermelden)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anja, stuur toch je mail adres maar, zogauw ik het gezien heb, verwijder ik die.

      Verwijderen
  9. Het is echt een heel mooi patroon en ook bij mijn moeder
    thuis hingen ze voor de ramen. Ze doen mij dus weer even
    terugdenken aan toen. Ongelooflijk Loes de hoeveelheid
    bezoekjes die je kreeg op deze gordijnen. Heel leuk dat
    je deze gordijnen gebruikt hebt voor het thema van deze week

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Stupendous! ... The model is beautiful, I like to crochet and over the years I have made several borders ... it always enchants me!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel mooi gordijn, zoiets heb ik jaren geleden ook gehaakt voor de keuken en slaapkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ja, die gordijntjes heb ik ook gehaakt in de jaren dat ik in Frankrijk woonde. Voor mezelf, voor anderen. Het is nog steeds leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Filet crochet. Beautiful pattern! Your curtain looks special as it is really fine work. Well done! keep well Amanda x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I understand why your most beautiful curtain has been viewed so many times, Loes. It is amazing. There is magic in those fingers of yours!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful!!! You have such a special attention to the details and fine handiwork, its very masterfull!!! Its so kind how you bless many people with your generous sharing the pattern!! Blessings to you Loes!! Have a sparkling week (diamond patterned!!)♡

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit soort gordijntjes hadden wij thuis ook. Zelfs eentje in het oranje, voor het schuurraam (als mijn herinnering klopt)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi patroon wat ik graag wil haken voor in de caravan.
    Wil je mij het patroon opsturen, emailen?
    Bij voorbaat dank.Jo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel graag je mail adres Corine, als je wilt verwijder ik die dan weer.

      Verwijderen
  18. Beste Loes ik wil grasg gordijntjes haken en zou heel graag je haakpatroon ruit voor een gordijntje willen hebben. Alvast hartstikke bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wil je je mail adres melden, waar moet ik het anders naar toe sturen? Als je wilt verwijder ik je adres daarna weer.

      Verwijderen
  19. Wat een mooi gordijn heb je gemaakt. zou ik het patroon van je kunnen krijgen. mijn mailadres is. truus.roozeboom@casema.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Loes,
    Heb je voor mij het patroon en enig hoeveel katoen je nodig hebt.
    ingrid.harder@kpnmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zou graag het patroontje ontvangen op mijn mail en dat is Mariannerulo@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen