AVG.

vrijdag 21 februari 2020

Crea 5220, vierkant.

Deze week is het vierkant het
onderwerp.
 *
Dit vierkante naaldenboekje van
Hardanger heb ik gemaakt bij een
cursus Hardanger borduren.
Ik gebruik het veel, er zitten fijne en
 grove naalden in.






Dit zijn vierkante uitstekers voor b.v.
fondant of marsepein.



En hier heb ik enkele vierkantjes die ik gehaakt
heb voor deken
"Roos van Avalon".






Ik heb er een poos niets aan gedaan, maar ben pas
begonnen om de vierkanten aan elkaar
aan het haken dat blokken
gaan worden.
Het grootste blok is net zo groot
als deze negen bij elkaar.
Op deze manier dus.



En dit grotere blok met vijf
vierkanten.


Benieuwd wat de anderen ervan gemaakt hebben?
Kijk dan naar:


14 opmerkingen:

  1. veel vierkanten en zeker ook mooie geranny's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij laat lekker veel vierkanten zien! Wat mooi, je naaldenmapje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn een heleboel mooie vierkanten objecten,
    het Hardanger naaldenmapje is prachtig, het is een
    bijzondere techniek en het lijkt me niet eenvoudig
    om te maken. En wat veel prachtige gehaakte vierkanten
    heb je inmiddels al, dat gaat heel mooi worden.
    De fondant vormpje kun je ook wel als malletje
    voor een of ander uitwerking. Het is een goed gevulde
    bijdrage deze week, heel mooi.

    Heel fijn weekend,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je naaldenboekje is prachtig, ik snap goed dat je het met plezier gebruikt :) WAUW dat zijn nog eens mooie vierkantjes, dat gaat een prachtig deken worden. Show je ons het eindresultaat? Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je naaldenboekje is prachtig. En je granny's ook. Leuk om daar mee bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat naaldenboekje zit vol vierkantjes... Je ziet deze techniek niet zo vaak meer, maar ik vind 't wel mooi!
    Da's waar ook, je granny squares... met dat prachtige verhaal...Wordt wel vervolgd hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Well! Nice memories!...The Hardanger.And how many beautiful crochet tiles!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook weer van die mooie vierkanten. Ik vind je naaldenmapje mooi. Ik ken de techniek niet. Het ziet er vrij ingewikkeld uit.
    En even doorgaan met je deken hoor, die ziet er ook heel veelbelovend uit.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Its a good them for you, Hobbyloes! You make beautiful use of the "square". Its a perfect shape of all equal sides. I reflect on God's word and write it for you--that you are perfectly and wonderfully made!! Blessings!! PS I hope you don't mind I added a line from your "comment' to my post about Jethro!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oodles of gorgeous squares to be seen here, Loes. Love your granny squares AND your Hardanger little needle book is exquisite!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel gevarieerde bijdrage.
    Mooi dat Hardanger borduurwerk !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel wat vierkantjes al met al. Je hardanger-vierkant is prachtig!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Very beautiful all the crochet squares, and the embroidered square I love it.
    *Colored kisses*

    BeantwoordenVerwijderen