AVG.

donderdag 31 oktober 2019

Frambozen.

Wij hebben een frambozenstruik waar
we tijdens de zomer heerlijk van
geplukt hebben.
Daarna werden de stengels waar de
vruchtjes aan gegroeid zijn tot de grond toe
afgeknipt en de nieuwe loten
werden opgebonden.
Tot onze verrassing gingen deze loten flink
groeien en er kwam weer bloesem aan, waardoor de bijen
 daar weer op af kwamen. 😊
We kregen warempel nog een tweede
'pluk'!
Haast elke dag kon ik een handje
frambozen plukken.
Er waren kleintjes, maar ook soms
flinke grote, er was zelfs één
met een hartvorm. 💖
Wat een wonderlijke dingen
bestiert onze Schepper toch hè?



We hebben al jaren frambozen, maar dit hebben we
nog nooit meegemaakt, behalve dit
jaar ook al in januari -klik- !
Maar doordat de temperaturen hoger
zijn dan normaal hebben we dit
fenomeen.


Kijk eens wat een grote, ze glimmen
in de zon!
Mijn vriendin heeft nog spercieboontjes
in haar hof, alleen blijven ze wat
 kleiner, maar het is ook een
tweede groei.
Nu het bijna november wordt, gaat het
wat minder worden, hoewel....
daarnet zag ik nog een reeks bloesem!
Het was vanmorgen net boven
het vriespunt, dus zal het wel snel
afgelopen zijn met plukken.
Hoewel...je weet maar nooit. 😉

8 opmerkingen:

  1. Raspberries are among my favourite fruits. How fabulous you have such healthy plants. I can just imagine what fabulous cake you will bake with these, Loes. =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi is dit... Ja, de natuur is zo verrassend. Lekker hoor die Frambozen. Misschien moeten we ook maar eens een struikje planten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en ze zijn zoooo lekker hier heb ik ook zo'n mooie struik ik pluk ze en voordat ik binnen ben zijn ze vaak al bijna op :))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat bijzonder zus, ik heb dat nog nooit meegemaakt, een tweede pluk. Dit zegt wat over de veranderingen. droge zomer, warm najaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag ik het bos nog bramen. Ook zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o wat lekker uit eigen tuin.
    ha ha ik moet lachen om het hof...dat kennen ze hier niet he,dat heet volkstuin.
    ging vroeger ook met mijn tante naar het hof in Bru!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Frambozen heerlijk! Echt wel het allerlekkerste fruit. Hebben jullie geluk!

    BeantwoordenVerwijderen