AVG.

dinsdag 29 januari 2019

Dankbaar

Iedereen heel hartelijk bedankt voor het
meeleven, voor lieve en aardige
bemoedigende woordjes,
kaarten en bezoekjes!
Mijn lief heeft een week in het ziekenhuis 
gelegen en was erg ziek,
maar knapt gelukkig nu thuis weer op.


Bijbeltekst Dankbaarheid 1 Thessalonians 5 18 
Verblijdt u te allen tijden en bid zonder ophouden.
Dankt God in alles, want dit is
de wil van God in Christus over u.
 1 Tessalonicenzen 5:16-18 


(overgenomen uit "Dagelijkse Broodkruimels)

*
Mijn lief lag op een kamer van drie,
naast hem lag een Marokkaans mannetje.
Omdat hij zo ziek was, wist hij niet wat hij deed
en trok het infuus uit zijn arm.
Toen ik op bezoek kwam zei de man
tegen me dat hij goed op hem lette.
Wat was ik hem dankbaar.
De man zei ook tegen me dat het kwam
omdat hij me zo miste en dat hij echt van mij houdt!

Toen dacht ik aan het verhaal wat Jezus vertelde,
 uit de Bijbel,  van een barmhartige
Samaritaan die een beroofde man
hielp, terwijl even daarvoor een Leviet en
een priester hem voorbij gelopen waren,
en  niets deden voor die arme man, ook deden
ze net of ze niets gezien hadden, 
hoewel je dat echt wel van zulke mensen
 zou kunnen verwachten.
Ik voelde me geroerd dat deze aardige
Marokkaanse man zoveel moeite deed voor
mijn lief en hem in de gaten hield.
Ik vond dit een bijzondere en wondere
ervaring.

18 opmerkingen:

  1. Loes, what a lovely thing for the Moroccan man to watch over your dear husband and help him when needed. It is indeed just like the Good Samaritan story in the bible. I am so happy for you that your husband is now feeling much better and is now home with you. You must have been very worried. God bless you♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is toch bijzonder! Zo goed is God nu... en Hij schakelt daarbij heel gewone mensen in...
    Fijn dat je man weer thuis is. Zorg maar goed voor hem, gezondheid is een groot goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Such wonderful news of your husband being home now.
    God uses us here on this earth to touch the lives of others, and He certainly used that Moroccan man in a great way. How very thankful youand your husband must be.

    Take care and God bless you ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap toegewenst verder en wat mooi zo'n barmhartige Marokkaan! Fijn als je wat zorgzaamheid ervaart in een ziekenhuis!
    Groeten, fam.v.d.Doe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief, dank je. Het was ook een bijzondere ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je man weer thuis is God s liefde is groot

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat ie weer thuis en aan de beterende hand is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I'm so pleased to hear that your husband is home I hope he makes a speedy recovery. Have a nice weekend . xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Praise God! So glad to hear your husband is home and such a touch ing experience in the hospital. Those times that God reveals himself through others in beautiful ways. May your husband be strengthened and renewed to full health and restoration , and enjoy the love of being by his side!! Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you dear Shayndel for your encouraging words, I am glad he is at home and he is recovering well now.

      Verwijderen