AVG.

donderdag 16 november 2017

De 4e deken!!!

We zijn dit jaar begonnen om mee te doen
met de grootste deken ter wereld te maken,
een record poging met z'n allen.
Volgend voorjaar staat Leeuwarden 
op de voorgrond als
culturele stad in Nederland.
Het is ook mensen verbinden en....
heel Holland haakt! 😊
Leuk hoor, overal komen dekens vandaan,
kijk maar eens hier. (klik)
Hopelijk halen ze de record poging en dan gaan de
dekens naar goede doelen
waar nodig is, vluchtelingen, plaatsen
waar rampen gebeurd zijn,
straatarme oudjes in
de Oostblok landen enz.
*
Een lieve vrouw had vele vierkantjes gehaakt
en met nog andere erbij was er
een tas vol bij mij gebracht.
De tas met vierkantjes stond
maar naar me te lachen.
Ik was van plan om de tas maar eens
door te geven en er iemand anders
aan te zetten om een deken van te maken.
Maar er waren al enkele blokken gemaakt
van 4 vierkantjes aan elkaar.
En...de geest is wel gewillig, maar het
vlees is zwak.
Het begon toen ik dacht,
laat ik ook maar eens wat blokken maken.
Toen er enkele af waren heb ik ze maar eens
 op de vloer gelegd om te kijken  
wat leuk staat met de kleuren om ze te combineren.


De rest van de vierkantjes (granny's)
waren té veel verschillend om een blok te vormen.
Die heb ik gebruikt om een rand rondom te maken.
Deze zijn niet aan elkaar gehaakt
maar genaaid.
gehaakte granny deken
 Tjonge, dat ging werkelijk veel sneller dan haken,
had ik dat maar eerder geweten
dan had ik de vorige ook genaaid in plaats van gehaakt.
Alle dekens werden vandaag ingeleverd,
die van onze voorzitter is ook erg mooi!
Mooi symmetrisch en ook mooie kleuren.




Hier is de hele stapel,
en ze wegen ook nog eens zwaar!




Hier nog eens alle vier!


Nu kan ik eindelijk eens beginnen
 aan mijn volgende projectje.

8 opmerkingen:

  1. Een heel leuk initiatief en prachtig dat je er aan meedoet. Zitten enkele super mooie dekens tussen. Is alvast een hartverwarmend project!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ze zijn echt supergaaf! Mooie stapel weer. Goed werk.
    Fijn weekend.
    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. How lovely all those blankets look piled on top of each other. I love the blanket you sewed, Loes. Yay, so happy you can now start your new project.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. These blankets are absolutely amazing, my friend! And what beautiful, happy colors :)

    Hugs to you, dear one!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi zijn ze geworden, daar zitten heel wat uurtjes werk in,

    BeantwoordenVerwijderen