AVG.

woensdag 18 oktober 2017

Derde granny deken klaar.

Hè, hè, de derde granny deken is klaar.
 
Ze zijn voor het goede doel.
Alle dekens gaan naar Leeuwarden
voor de grootste deken ter wereld,
een recordpoging volgend voorjaar,
waarna de dekens naar goede doelen gaan.
*
Deze deken is van lapjes door verschillende
 vrouwen gemaakt.
Zo zit er geen patroon in, maar
in het midden zijn de leukste bijeen.



Ik had van een lieve vrouw 2 grote klossen
katoen gekregen om de deken aan elkaar
te zetten, dat heb ik met 2 draden gedaan.
Zij heeft zelf ook veel vierkantjes gehaakt.
Ik denk wel van zo'n 400!!!!
Die zitten ook in de andere deken verwerkt.
Dit is de tweede deken.


En dit is de eerste deken,
daar heb ik alle vierkantjes zelf gehaakt en
die was ook het snelste klaar!


De laatste erbij, dan liggen ze op een rij.


Volgende maand gaan we ze brengen naar het
provinciale bestuur van onze club,
Vrouwen van Nu,
samen met de overgebleven lapjes
waar we nog een tas vol van hebben.
Maar die ik niet meer aan elkaar
ga zetten.
Voor mij is het weer eens tijd
voor een volgend projectje.
Heb er zin in!!


13 opmerkingen:

  1. Wat zijn die dekens toch super leuk geworden. Hopelijk kunnen ze hun record breken, maar het uiteindelijke doel van deze dekens blijft natuurlijk een warm gebaar.
    Mijn handen zouden ook kriebelen om met zo'n mooie bol verloopgaren aan de slag te gaan. Benieuwd wat het gaat worden. Veel haakplezier!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartverwarmend mooi deken ...
    Fijne woensdag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, ja die zijn leuk! Wat een mooie dekens zijn dat geworden. Prachtige kleuren ook.
    En die worden dan nog groter? Of lees ik dat verkeerd?

    Ik kan me indenken dat je nu wel weer eens wat anders wilt gaan doen!

    Fijne dag verder.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful grannie's blankets and lovely gesture !!!
    Have a shinny day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hele mooie dekens echt eer van jullie werk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi van jullie❤ succes met de recordpoging.





    BeantwoordenVerwijderen

  7. wow ..wat knap zeg .dat is heel wat werk !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige deken, maar wat je nu ga maken is ook heel mooi, prachtige kleur, ben benieuwd....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Zus, gefeliciteerd met deze bijzondere 20e oktober!!! Je hebt een hele prestatie geleverd om zoveellapjes te haken. Ik ben erg benieuwd of de recordpoging in Leeuwarden gehaald wordt, het moet haast wel, want er zijn zoveel vrouwen actief aan het haken geweest! Super bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een werk zeg, enorm! Ik ben benieuwd naar je nieuwe project!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I can well imagine you are looking forward to a new woolly project, Loes. Love the colour of your new pretty. Amazing blanket. Love all those squares filled with glorious colour. Such a lot of love, time and effort went into these.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige dekens. Mooie bijdrage voor deze mooie actie. Ik kan me voorstellen dat je nu weer eens iets anders wilt maken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful blankets, they are going to be treasured. :) xx

    BeantwoordenVerwijderen