AVG.

zaterdag 16 september 2017

Naaldenboekje

Jaren geleden kregen we van de
vrouwenclub een cursus
Hardanger borduren.

Daar hebben we een naaldenboekje
gemaakt, dat ik altijd bij me heb
als ik aan het handwerken ben.


Het is zo gemakkelijk en klein om bij je te hebben,
beter dan b.v. een naaidoos of box,
die zijn meestal te groot
en onhandig.
Het was leuk om te maken en
zoiets daar heb je wat aan.
Het is gevoerd met een donkerdere
kleur dan het borduurwerk,
en in de binnenkant
is vilt genaaid voor de naalden.


 Vooral nu de grannydekens
aan elkaar gezet worden,
en dat zijn allemaal draadjes,
is het fijn om dit bij de hand te hebben.

***
Ook hebben we toen een Hardanger
kussen gemaakt.
Ik heb het in het wit gemaakt





Aan twee kanten, elk een ander motief.
Er zit een roze binnenkussen in.
Wit is mooi, maar wel
besmettelijk.


8 opmerkingen:

  1. Gorgeous !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Have a creative and fun weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk naaldenboekje. Ik houd er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is prachtig gemaakt, en handig. Oh, dat kussen is heel mooi! Hopelijk kun je het wel gemakkelijk wassen ;-))

    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat gaat goed, één kant open maken en alleen daarna weer mooi dicht maken. (Is even een werkje waar ik de tijd voor moet nemen, maar ala)

      Verwijderen
  4. amo tantissimo questa lavorazione! Un capolavoro e molto impegnativo! un abbraccio!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Such pretty Hardanger, Loes. The little needle booklet is so very dainty and perfect for carrying around in your bag. The white cushion is beautiful, too.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. That is such a good idea for the sewing supplies!

    BeantwoordenVerwijderen