AVG.

woensdag 14 juni 2017

Moestuintje.

Wat een goed idee van Albert Heijn,
de moestuintjes zijn erg populair.
Ik kom niet zo vaak bij AH, maar
heb er een stuk of wat gekregen.
Zodoende heb ik ook een mini groente tuintje.
***

Eerst was het aantutteren met de
kartonnen bakjes en maar wachten tot er wat 
sprietjes boven kwamen.
Daarna gingen ze in grotere potten
nog niet naar buiten, toen was het nog erg koud
(tot half mei)
voor de tere plantjes.
Maar ik heb ze allemaal gezet
in de serre, want daar was het lekker warm.
***
Toen weer enkele plantjes in grotere potten
gezet en naar buiten,
waar ze groter kunnen groeien (hoop ik).



In de rode emmer staat een cherry tomatenplant
en links ervan rucola.
Het plantje rechts is tijm, maar dat staat er al een 
paar jaar.
De rucola gaat al bloeien door het
warme weer, daar hebben we al van gegeten.


Hier staan 2 soorten basilicum en
radijs en kleine bietjes,
die weer in een grotere pot moeten.
Links tegen de muur staat een maggiplant,
ooit van mijn vader gekregen.


Deze grote jongen is een cavolo nero,
je zou kunnen zeggen een
Italiaanse boerenkool.
Vandaag heb ik een salade 
gemaakt van rucola, bietjesblad,
paar blaadjes (kaneel) basilicum,
peterselie en radijs,
enkele tomaten en een stuk komkommer
bestrooid met zahatar.
Fantastisch toch, uit je eigen tuintje? 😊




Nu we toch zo gezond bezig zijn heb ik een halve
courgette door de spiraalsnijder
gedraaid met een lepeltje tomaten ketchup
en bieslook.
En kijk even naar het tafelkleed:
die heeft mijn moeder nog geborduurd!

Als toetje kwark met verse kersen.



Hier nog een foto van de mooie regenboogtaart,
die echt heerlijk smaakte,
die mijn dochter maakte voor de verjaardag van Ellis.


Mijn moedertje (bovenaan de foto)
had het ook prima naar haar zin.



Ellis en Roos bekeken de Elsa taart aan alle kanten.



Twee mooie (en lekkere) taarten.


8 opmerkingen:

  1. Ja leuk hè? Wat een mooi tafelkleed is het. Zulke dingen worden kostbaar hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke tuin wordt dat zo en wat groeit het lekker !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It was a lovely party !!!
    I hope she enjoy it !
    Have a shinny day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super jouw moestuintje. Is dubbel genieten.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Home grown is always the best, the cakes look amazing and I love that tablecloth. Have a great weekend. :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi tuintje, en wat ziet die taart er schitterend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooooooo wat een mooie taarten ......en meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen