AVG.

dinsdag 27 juni 2017

De laatste frambozen.

De laatste frambozen heb ik afgeplukt,
meestal zijn dat van die kleintjes.
Er waren er dit jaar veel minder,
jammer hoor want elk jaar heb ik 
schalen vol kunnen plukken
en maakte ik potjes vol
met frambozen op
brandewijn, mmmmmm!
Vorig jaar waren er echt heel veel,
misschien zijn er daardoor dit
jaar wat minder (?)



Het beetje wat ik nu plukte was soms
overrijp en ik bedacht dat er best
eens frambozenazijn van kon worden gemaakt.
Eerst maar even gegoogeld,
het is niet moeilijk:
de frambozen door een roerzeef
en het sap in een maatkannetje.
Dan een klein scheutje gewone
azijn erbij en dan dezelfde
hoeveelheid die je dan hebt,
er rosé erbij roeren.
En in een flesje gieten.
Het smaakt nu al lekker,
maar nog wat geduld voordat het kan gebruikt
worden.


Zoonlief is terug uit Engeland (gelukkig hoor!)
hij heeft met nog 6 andere motorrijders
een trip door Engeland gemaakt.


Het is even wennen om links te rijden,
maar een van hen gaat er vaker naar toe,
dus dat was wel fijn, die
reed voorop.



Zulke wolkenluchten heb je ook hier,
ze hebben maar een dag miezerig weer
gehad, wij ook trouwens op zaterdag.


Hier de kaart van het Jamie Oliver restaurant
waar ze hebben gegeten.
*

5 opmerkingen:

  1. Frambozenazijn, en dan ook nog verse...een hele luxe. Spannend vakantiereisje geweest voor je zoon (en voor jullie ook, hihi)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mhhhh wow ne sono ghiotta, sono una golosona :) un abbraccio <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frambozenazijn, ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me wel een mooie smaak.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik heb er ook nog nooit van gehoord. Waar gebruik je het bij Loes? Of in?

    Fijn dat je zoon weer veilig thuis is. Wij zijn er wel eens met de auto geweest. Vooral als je afslaat moet je opletten dat je niet autom. weer naar rechts gaat!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo gaat er niets verloren van de frambozen en het zal vast lekker zijn!
    Lijkt mij heel lastig om links te rijden dan moet je het koppie er goed bij houden, gelukkig dat alles goed is gegaan met je zoon.
    Groetjes Sietske

    BeantwoordenVerwijderen