AVG.

dinsdag 14 maart 2017

Aardbeien fraisiertaart.

Vorige week zijn we een dagje
uit geweest. Een bezoekje, wat
gewinkeld,  en ook nog wat nieuws
gekocht voor in huis.
Toen we zo daar in de buurt
een eindje waren gaan lopen,
zagen we een stalletje met
prachtige grote aardbeien.

 Het waren spaanse aardbeien die
daar zo rood naar ons
lagen te lonken.
Ik was direct om en kocht er
gelijk 2 doosjes van.
Deze eerste aardbeien zijn nog niet
zo geurig, zacht en zoet als onze
eigen (moeten we nog even opwachten)
Hollandse zomerkoninkjes .

Maar dit weekend heb ik er een
aardbeien fraisiertaart van gemaakt.
Eerst voor mijn lieve vriendin
een advocaattaart,
die heb ik al vaak laten zien,
en daarna  deze taart.





Aan de zijkant zie je goed de aardbeien,
iets kleiner gesneden, want ze waren
zo groot dat ze niet pasten.

aardbeien fraisiertaart
De vulling is een fijne en
zeer smakelijke
                                                                   crème mousseline.
Met in het midden nog 
klein gesneden aardbeien.


 De bovenkant hoort eigenlijk bekleed
met marsepein, maar het bovenste laagje
is met botercrème besmeerd en
 ik wilde mijn nieuwe
spuitmondje uitproberen die ik
pas heb gekocht. Ik was zo
benieuwd hoe het zou gaan, maar het ging
echt fantastisch!!


Hiermee kun je met botercrème
op taarten en cupcakes
mooie tulpen spuiten.
Er zijn er meer, ook voor roosjes e.d.
Ze heten:
Russian piping tips.
Het ziet er best mooi uit
en ook zo voorjaars-achtig.😋



De taart was heerlijk en voor
herhaling vatbaar,
misschien dan wel met andere
soorten van bloemen!👍


11 opmerkingen:

  1. dat ziet er prachtig uit!
    dacht eerst aardbei taart?,ik zie tulpen!
    maar de smaak is aardbeien.lekker hoor!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het water loopt me in de mond...heerlijk en hij ziet er prachtig uit, knap hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Now that is one delicious looking cake, Loes!! You are amazing! It is always a joy to visit you and see what scrumptious gastronomical delight you have whipped up each time!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow dat is echt een hele mooie taart! Lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het water loopt me in de mond! Echt wauw!!!! Onvoorstelbaar wat een prachtige taarten jij kunt maken. Echt super !!!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful and sounds quite delicious. I love strawberries and cream in a cake, so flavorful.
    That decorating tip is amazing.

    Bless you~~

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful and sounds quite delicious. I love strawberries and cream in a cake, so flavorful.
    That decorating tip is amazing.

    Bless you~~

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooohh.. wat heerlijk weer! Een aardbeien fraisier taart....heb ik die ook niet langs zien komen bij "heel Holland bakt"?
    Deze is in ieder geval wel HHB waardig. Het lijkt me wel iets voor jou om daaraan mee te doen Loes!!! Dan ben ik je eerste fan.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk Jannie, maat ik heb er mijn eigen draai aan gegeven.

      Verwijderen
  9. wat een heerlijke taart echt een lente taart

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wowwwww ma questa torta è un CAPOLAVORO!!!!! ma come hai fatto è favolosa!!
    un bacioneneee

    BeantwoordenVerwijderen