AVG.

donderdag 20 juni 2013

Eindelijk zomer - buiten haken !!!

Fijn dat het nu zulk mooi weer is, we wonen buiten,
eten en drinken buiten en fietsen heel wat af.
We kunnen helaas nog niet naar ons strandje om te zwemmen,
want er wordt af- en aangereden met vrachtwagens
met klei en stenen en zand,
maar ze zijn gelukkig al bijna klaar met de dijkverzwaringen.
Vanaf 1 juli kunnen we weer.

Toch maar weer aan een haakwerkje begonnen.
Met ecru vissersgaren.


buiten haken


De haaknaaldenkoker met de roosjes heb ik van een tante gekregen,
zij was 88 en handwerkte niet meer, ze vond het fijn dat ik wel
(de enige in de familie?) weer aan het haken was.
Er zitten verschillende diktes haaknaalden in,
van zeer fijn tot de wat grovere.

Als ik zo bezig ben kan ik genieten van mijn mooie petunia.

petunia
Bij buiten zitten hoort ook een zomers gerecht, zoals een salade:

een flinke hand gare spercieboontjes
1 blikje tonijn
cherrytomaatjes of 1 grote tomaat in stukjes
rucola of een andere pittige slasoort
een dressing van
sherryazijn, extra vierge olijfolie
theelepeltje honing
peper uit de molen en zout

Voilà, met een bruine pistolet erbij, heb je een zomerse lunch.

zomerse tonijnsalade

Voor het avondeten had ik kipspiesjes gegrild met satesaus,
zilvervliesrijst, echte dunne moestuinworteltjes (met de smaak
van vroeger, zulke worteltjes koop je niet bij de groenteman of super
daar is de smaakvervlakking toegeslagen!)
met veel boter en peterselie, ook uit de tuin.

Verder had ik  ook nog een rabarberpudding gemaakt, eerst moes gekookt
en gebonden met griesmeel, opgediend met een vanillesaus, (ook zelfgemaakt).
Mijn lief zei: de Koning en Koningin kunnen dan wel lekker gegeten hebben,
maar zó lekker als bij ons zal het vast niet geweest zijn !!

Is dat nu geen lief compliment !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten