AVG.

woensdag 12 december 2012

Granny haken

Een granny haken is makkelijk,
ook al zijn er vele verschillende patroontjes.
Eigenlijk ga je uit van een
basispatroon.
Doordat je verschillende kleuren gebruikt,
door elkaar
of netjes geschikt,
worden kleden
of plaids
van granny's
allemaal anders.

Ik was met de roosjes granny bezig

granny met roosjes

en zocht nog wat kleurtjes.

Toen ik bij mijn moeder kwam
zei ik dat ik naar de winkel wilde voor wol.
Ze zei tegen me dat ik maar eens boven moest kijken.

Mijn moeder heeft altijd heel veel gebreid,
en gehaakt,
maar nu is ze 91 jaar
breit ze alleen nog eens een paar sokken,
voor de achterkleinkinderen !!!

Ik was helemaal in de wolken
toen ik de tassen met restjes wol
en soms nog hele bollen wol zag.
Niet alles heb ik meegenomen,
want er zat  ook wel sokkenwol bij
en dat zijn nu meestal dunne draadjes wol.

Thuis vond ik bij mezelf een tas
vol met bruine wol.
Ik heb me suf gepiekerd, want
ik hou helemaal niet van bruin,
waarom ik (onbegrijpelijk)
ooit eens bruine wol heb gekocht.
Maar afijn, dat ga ik gebruiken
voor een deken van granny's.
Het hart wilde ik wit houden, want daar heb ik ook
best wel veel van, en de
omranding dan maar bruin.

Misschien wordt het wel niks.
Maar eens een proeflapje geprobeerd.

granny

Het blauw vond ik wel mooi, maar het is maar een dun
draadje.
Als ik bedenk dat mijn moeder daar iets van breide,
dan moet ze haast wel breinaalden 1½ of 2 voor
hebben gebruikt.
Wat een geduldwerk !!
Omdat het draad zo dun was, heb ik in plaats
van 3 stokjes, 4 stokjes gehaakt,
om dezelfde volume te krijgen.

granny

Nog maar eens wat andere
kleurtjes gehaakt, het is toch wel wat
uittesten, welke kleuren er bij elkaar passen.
Deze is weer heel anders.

Wordt vervolgd....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten